תקנות חיטוי מאגרי מים

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

חיטוי מאגרי מים היא פרוצדורה שמטרתה להבטיח את בטיחות השימוש במים, וככזו, ישנו צורך בפיקוח אחרי פעילות החיטוי של מאגרי מים שונים המיועדים לשרת את הציבור. ההיגיון אומר שלא ניתן להותיר את האחריות לחיטוי על אדם פרטי שלרוב פועל מתוך שיקולים כלכליים, ואולי היה מעדיף לחסוך את עלות החיטוי. בהתאם לכך עוגנו תקנות חיטוי מאגרי מים וחיטוי צנרת מים המפרטות את כל החובות החלות על גורמים שעושים שימוש במאגרים כאלה לטובת הציבור.

מהן תקנות חיטוי מאגרי מים?

חיטוי מאגרי מים היא פרקטיקה מקצועית, שצריכה להתבצע על פי מתודולוגיות מקצועיות המיועדות להבטיח את בטיחות השימוש במים המצויים במאגרים. כך למשל, בריכת שחייה היא מאגר מים, ולכן חשוב שהמים בבריכה יעברו חיטוי על פי התקנות המתאימות, על מנת להבטיח את בטיחות המתרחצים. דוגמא נוספת היא מכלי מים ניידים המשרתים את יחידות השטח בצבא. מכלים אלה עשויים להכיל מים במשך שבועות שלמים, ובתנאים אלה עלולים להיווצר במים מזהמים ומשקעים שמסכנים את בריאות המשתמשים במים.

With temperatures in Chicago poised to plummet to -13 F (-25c), you may have surmised that this picture is taken from the archives. Perhaps a few drops of summer will ease the sting of our arctic weather. If you look closely you can see refracted images of the little guy in some of those summery drops.

תקנות חיטוי מאגרי מים הן למעשה אוסף של כללים המיועדים להבטיח תחזוקה נאותה של מאגרי מים ושל המים האגורים בהם. תקנות אלה כוללות הוראות לגבי תדירות הביצוע של החיטוי, סוגי החיטוי שיש לבצע, חומרי החיטוי שבהם מותר ויש להשתמש, אופן בדיקת איכות המים על בסיס רציף ולאחר ביצוע החיטוי, מצבים נקודתיים בהם יש לבצע חיטוי גם מעבר לחיטוי השגרתי וכן הלאה.

האם התקנות חלות על כל מאגרי המים?

לכל סוג של מאגר מים יש התקנות שלו. תקנות חיטוי מאגרי מים יכולות להשתנות ממקרה למקרה בהתאם לגוף המפקח האחראי. כך למשל, אם מדובר במכלי מים שאוגרים מים לצורך ייצור משקאות קלים במפעל משקאות, התקנות שיחולו על אותם מאגרים הן תקנות משרד הבריאות לתחזוקה של מאגרי מים ובטיחות מים. אם מדובר במאגר מים המשמש חקלאי לצורך השקיית השדות, התקנות שיחולו על אותם מאגרים הן תקנות מטעם משרד החקלאות וכן הלאה.

בנוסף לכך, גם גורם מפקח אחד יכול לייעד תקנות מסוימות לסוגים מסוימים של מאגרי מים. מן הסתם, התקנות שיחיל משרד הבריאות על מאגרי מים המשמשים לייצור משקאות קלים תהיינה מחמירות יותר מאשר תקנות חיטוי מאגרי מים המשמשים לרחצה, ומאשר תקנות החלות על מאגרי מים המיועדים להשקיה או לשטיפה של תוצרת חקלאית. כל גורם המחזיק מאגר מים ומפעיל אותו, צריך להיות מודע לתקנות החלות עליו ולפעול על פי התקנות ככתבן וכלשונן.

חיטוי ודיגום מים היא פרקטיקה המשקפת תהליך קבוע, רציף ושגרתי של חיטוי מים במערכת מים מסוימת. תהליך זה מבוסס על חיטוי קבוע של המים על מנת לשמור על ניקיונם וצלילותם ועל דגימה קבועה של המים על מנת לוודא את איכותם ולוודא שרמת חומר החיטוי במים אינה עולה על המותר. בהתאם לכך, תהליך זה צריך להתבצע על ידי איש מקצוע בעל ההסמכה הנדרשת בחיטוי מאגרי וקווי מים.

מה זה חיטוי ודיגום מים?

ההנחה הרווחת היא כי מים זורמים הם תמיד נקיים, ויש בכך מידה רבה של אמת. יחד עם זאת, אמת זו נכונה בעיקר למים הזורמים בטבע, שנחשבים לבטוחים יותר מאשר מים עומדים. במערכות מים מלאכותיות ידי אדם, הדברים יכולים להיות מעט שונים, שכן המים אינם זורמים באופן קבוע וגם בצנרת המים הביתית שלכם, המים עומדים בצנרת הרבה יותר זמן מאשר הם זורמים בה. כמו כן, המים מובלים בתוך צינורות מתכת או פלסטיק ועלולים לספוח חומרים מזהמים שנותרים בהם כמשקעים, מה שלא קיים במים זורמים בטבע.

בהתאם לכך, יש לוודא שהמים הנצרכים על ידי צרכן הקצה הם מטוהרים ונקיים, ולשם כך מבוצע תהליך של חיטוי ודיגום מים. במסגרת התהליך מיושם חומר חיטוי במינון קבוע מראש ובכל פרק זמן קבוע מראש, על מנת לוודא רמת חיטוי מתאימה שאינה חורגת מהמותר אך גם אינה נמוכה מדי עד כדי איבוד אפקט החיטוי. כמו כן, בכל פרק זמן קבוע מבוצע דיגום של המים על מנת לבדוק את איכות המים ולבדוק שהכל מתנהל כראוי ולא קיימות חריגות בערכי חומר החיטוי או ברמת הזיהום של המים.

אילו מערכות מים צריכות חיטוי ודיגום מים?

חיטוי מים הוא תהליך המבוצע בכל מערכת מים. את התהליך עבור המים היוצאים אצלכם מברז המטבח מבצעת רשות המים על בסיס קבוע ובאמצעות מערכות אוטומטיות עם בקרה אנושית. ביישומים בהם נעשה שימוש במים לצורך ייצור מוצרי מזון, משקאות או תרופות, יש לבצע תהליך נפרד של חיטוי ודיגום המים על מנת לוודא שהמים המשמשים לייצור אינם מכילים מזהמים הפוגעים בטעמם או יוצרים סכנה לבריאות צרכני הקצה. בהתאם לכך, מפעלי משקאות למשל, מבצעים חיטוי ודיגום מים למים האגורים במכלי הענק שלהם, לצנרת המים הראשית של המפעל ולמים היוצאים מברזי המילוי בקו הייצור. תהליך זה מבוצע גם במאגרי מים גדולים המשרתים את הציבור, כמו למשל בריכות שחייה בהן חשוב לוודא כי לא קיים זיהום שמסכן את המתרחצים.

מים הם מקור החיים, הם צלולים ונקיים והם תנאי לחיים. יחד עם זאת, מים יכולים גם לעבור תהליך של זיהום ולגרום למחלות ולמוות, ולכן חשוב לוודא כי המים שאנו שותים והמים בהם אנו משתמשים אינם מכילים זיהומים מסוכנים, וזה בדיוק מה שנעשה במסגרת תהליך חיטוי ודיגום מים.

חיטוי ודיגום מים

אם אתם מחזיקים ומפעילים מאגר מים, עליכם לוודא שהמאגרים עוברים חיטוי תקופתי על פי המפורט במסגרת תקנות חיטוי מאגרי מים של הגורם המפקח על פעילותכם. תקנות אלה יבטיחו את בטיחות השימוש במים, ויבטיחו כי תוכלו להמשיך בפעילותכם באישור וברשות הרשויות המוסמכות.

תקנות חיטוי מאגרי מים

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!