טיהור מים בישראל

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

טיהור מים הוא תהליך שבו מסלקים חומרים, כימיקלים ומזהמים שונים מהמים. המטרה בפעולת טיהור המים היא לנקותם ולהכשירם לצרכים שונים כגון, חקלאות, תעשייה וכמובן כמי שתייה. ישנן שיטות שונות לטיהור מים, הכוללות טיהור פיזי של סינון והוצאת משקעים, חול או צמחייה, וישנן שיטות ביולוגיות וכימיות כמו הוספת כלור למים או שימוש בנורות אולטרה סגולות. טיהור המים נועד לסלק מהם טפילים, פטריות, חיידקים, אבנית, אצות ועוד, שלא ניתן להבחין בהם בעין. פעולת הטיהור צריכה לעמוד בתקן איכות בין-לאומי או ממשלתי לשימוש כמי שתייה. פעולות כמו סינון או אף הרתחה של המים אינן יכולות להבטיח הסרה של כל סוגי המזהמים, ויש צורך להשתמש בחומרים נוספים על פי הצורך.

כיצד מתבצע טיהור מים בישראל?

השלב הראשון הוא שאיבה. יש צורך לרוקן את מקור המים ולשאוב אותם. בשלב זה, אם השאיבה מתבצעת בצינורות, יש לוודא שהם נקיים ומטוהרים כדי שלא יפרישו מזהמים למים.

השלב השני הוא סינון גס. מסירים לכלוך הנראה בעין, כמו צמחייה, שורשים או עלים. אם מדובר במי תהום, לרוב לא יימצאו בהם חומרים כאלה.

השלב השלישי הוא אחסון זמני. אם מדובר במקורות מים גדולים, כמו נהרות, יש לאפשר לטיהור ביולוגי להתבצע בהם באופן טבעי, ולשם כך הם מועברים למאגר.

השלב הרביעי הוא הכנסת חומרים מרככים, אם מדובר על מים העשירים במלחים קשים.

השלב החמישי הוא חיטוי בחומרים כימיים על פי התקן ותקנות משרד הבריאות לטיהור מי שתייה.

שיטות לטיהור המים

המים צריכים לעבור חיטוי על מנת להוציא מהם גורמי מחלות. החיטוי נעשה גם על ידי סינון וגם על ידי הוספת חומרי חיטוי למים בשלב האחרון בטיהור מי השתייה. גורמי מחלות כאלה כוללים נגיפים, חיידקים וטפילים כמו גם חלודה, עובש ופטריות.

-השיטה הנפוצה ביותר לחיטוי היא באמצעות כלור או תרכובות שלו. כלור הוא מחמצן חזק ההורג במהירות מיקרואורגניזמים רבים. כיוון שכלור הוא גז רעיל, קיימת סכנה בשימוש בו. למרות שכלור יעיל כנגד חיידקים, הוא אינו יעיל נגד טפילים היוצרים ציסטות במים.

-שיטה נוספת לטיהור מים היא באמצעות אוזון. אוזון הוא מולקולה בלתי יציבה המוותרת בקלות על אטום חמצן אחד ובכך מייצרת מחמצן חזק הרעיל לרוב האורגניזמים החיים במים. חיטוי באמצעי זה נמצא בשימוש נרחב בעיקר באירופה. חיטוי זה יעיל גם נגד טפילים היוצרים ציסטות, וכמעט נגד כל גורמי המחלות. ניתן לייצר את האוזון על ידי העברת חמצן באור אולטרה סגול או פריקה חשמלית. כדי להשתמש בו האוזון חייב להיווצר במקום ולבעבע למים. אחד החסרונות העיקריים של חיטוי באמצעות אוזון הוא שהוא לא משאיר חומר חיטוי במים.

-חיטוי באמצעות אור אולטרה סגול יעיל במים בעכירות נמוכה. חסרונו, בדומה לאוזון, שהוא אינו משאיר חומר חיטוי במים שישמור על ניקיונם להמשך.

כל אחד יכול?

כשאנו מדברים על פעולות הדורשות מקצועיות, נחפש אנשי מקצוע מנוסים ולא נהמר בלי לבדוק. כשמדובר על טיפול במי שתייה, כאן כבר משרד הבריאות הציב נהלים ותקנות. מי שמטהר או מחטא מים האמורים להיות בשימוש הציבור נדרש לעבור קורס ומבחן מטעם משרד הבריאות על מנת לקבל רישיון להשתמש בחומרים במי השתייה. אנחנו בחברת ימית חיטוי מים מקפידים שאנשינו העוסקים בתחום רגיש כל כך יהיו מנוסים, אחראים ובעלי רישיון תקף. אם יש לכם צורך בבדיקת מצב מאגרי המים, הצינורות, מכלים וכמובן אם נדרש טיהור למים, פנו למומחים בלבד. נשמח לעמוד לשירותכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!