חיטוי צנרת מים ומאגרי מים בעפולה

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

הגוף שלנו מכיל 70% מים. מי השתייה והרחצה חייבים להיות נקיים ועם זאת לא פעם ישנו ריח או טעם מוזר או לא טעים שדורש בדיקה. מקור הבעיה של המים יכול להיות בצנרת ויכול להיות במאגר המים. כדי להבין היכן הבעיה, יש להזמין מומחים ולקבוע כיצד הכי נכון לשנות את המצב ולדאוג לקבלת מים נקיים ואיכותיים.

חיטוי של הצנרת ושל מאגרי המים יתבצע כשעולה הצורך אך גם לפני אכלוס המבנה. בתהליך הבניה או השיפוץ יכולים להיכנס חומרים שונים לצינורות ופעולה אחת שמתבצעת במקצועיות מבטיחה שאלו יהיו נקיים עבור הדיירים שנכנסים לבית. כמו כן, ישנה חובת חיטוי בבניין משותף כדי לצורך קבלת טופס 4. במדריך זה נצלול לעומק של עולם המים ונגלה כיצד נוכל לשפר את איכות חיינו.

ממאגר המים ועד לברז – כיצד מערכת המים עובדת

 חיטוי צנרת מים ומאגרי מים בעפולה

המים אשר מגיעים אל הברזים שלנו עוברים דרך ארוכה שמשתנה בין אזור אחד לאחר. בסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת תוכנן המוביל הארצי שתפקידו היה להוביל מים מן הכנרת אל אזורים שונים בארץ, לצורך שתייה וחקלאות. היום מפוזרים ברחבי הארץ מאגרים רבים שפזורים לאורכה ולרוחבה, מאגרים שמספקים כל אחד מים לסביבה וזאת באמצעות צינורות מסועפים.

המאגרים הגדולים מעבירים את המים אל עבר המאגרים המקומיים ואלו יכולים להיות אזוריים ומקומיים. לבניינים משותפים יהיו מאגרים משלהם (שמקבלים את המים מהנקודה שלפניהם ואינם עצמאיים באיסוף המים) כשאלו יכולים להיות על גג הבניין, על הקרקע או בשני המקומות. משם המים עוברים בצנרת הבניין את הצנרת הביתית וממנה אל הברזים.

כל נקודה יכולה להיות מזוהמת כאשר על כל נקודה אחראיים גורמים שונים. על המאגרים הלאומיים אחראית המדינה, על המקומיים הרשות המקומית או העירייה, על הבניין הוועד (כלומר הדיירים עצמם שמיוצגים על ידו) ובבית האחריות היא עלינו. חיטוי צנרת מים ומאגרי מים בעפולה יכולה לתת מענה לבעיות בנקודות שונות של המערכת.

מקור המים תקין ועדיין – המים לא טובים

מאגרי המים עוברים ניטור מתמיד. בין אם המקור הוא הכנרת ובין אם מאגרים שפזורים מן הצפון ועד הדרום, נעשות בדיקות מעבדה לאורך כל היום. למרות שזה המצב, בפועל לרבים מאיתנו המים בבית לא טובים. הדבר יכול להיות מורגש בטעם, בריח, בצבע ובדיקות מעבדה יכולות להצביע על קשיות, פתוגניים ומזיקים אחרים. במקרה כזה הבעיה יכולה להיות במאגר הקרוב ביותר או בצנרת הביתית.

ציינו כי לצורך קבלת טופס 4 בסיום הבניה, יש לבצע חיטוי צנרת ומאגרים. עם זאת בעפולה בניינים רבים מתמודדים עם מים שאינם במיטבם וזאת שנים לאחר האכלוס. אין קביעה שאומרת כי יש לבצע בדיקות תקופתיות ולכן כל בניין מתנהל על פי דעתו. אלו מאיתנו אשר לא נהנים ממים צלולים צריכים להתייחס לעניין ולבצע בדיקה. ניתן לפנות לחברה מקצועית שתיקח דגימת מים ותשלח אותם למעבדה וניתן גם לבצע בדיקה ביתית כדי לדעת האם החשד מוצדק או לא.

יש לציין כי בבדיקה ביתית אי אפשר לדעת מהו המקור של הבעיה. אם למספר דירות בבניין יש בעיה עם המים, ככל הנראה יש לבצע חיטוי צנרת או חיטוי של מאגרי המים או שניהם. ברגע שהחברה מבצעת את הבדיקה, היא יכולה לקבוע את אופן הטיפול הנכון בהתאם לתוצאות שיתקבלו.

אילו מזהמים יכולים להיות במים

כדי להבין כמה חשוב לבצע חיטוי צנרת מים ומאגרי מים בעפולה, כדאי להכיר את הגורמים המזהמים שעשויים לפגוע בנו. ברגע שאותם גורמים קיימים במים הם משפיעים ישירות על הבריאות שלנו. בדיקה יסודית יכולה להעלות האם ישנם מזהמים, באיזו כמות ומהו המקור שלהם (כלומר היכן יש לבצע את הטיפול).

בקטריות

את הבקטריה אי אפשר לראות אלא באמצעות מיקרוסקופ. היא יכולה לחיות בקבוצה או בפני עצמה ואם התנאים מאפשרים זאת, היא תשכפל עצמה על ידי חלוקת תאים כל רבע שעה עד חצי שעה. חלק מהבקטריות מייצרות לעצמן שכבת הגנה (נבגים) שמאפשרת להן להמשיך לחיות גם כשהתנאים לא אידאליים. בעוד שישנן בקטריות אשר מסייעות לגוף, אלו שמאותרות במים כמזיקות עלולות גם לגרום למחלות קלות עד קשות.

נגיפים

הנגיפים או הווירוסים ניתנים לאבחון בצפייה במיקרוסקופ והם מתרבים בנוכחות של תאים פונדקאים חיים. הבעיה עם הנגיפים היא בגודל שלהם. הם קטנים עוד יותר מן הבקטריות ולכן גם אם ישנם מסננים במערכת, הם מסוגלים לעבור אותם. ברגע שהם מצליחים להגיע אל מערכת המים, הם עלולים להדביק אותנו והדרך היחידה להיפטר מהם לחלוטין היא לבצע חיטוי של המערכת.

טפילים

הטפילים הם אורגניזם והם ניזונים משאריות מזון, אצות ובקטריות. ההתרבות נעשית על ידי פיצול התאים וכאשר אותם הטפילים נמצאים במערכת השתייה הם יכולים להשפיע על בני האדם ובעלי החיים. בין היתר יכולות להיות תחושת של אי נוחות בבטן ופגיעה זיהומית של ממש. הדרך הטובה ביותר להבטיח מים נקיים מטפילים היא לעשות חיטוי מקצועי.

הליך חיטוי המים

חיטוי צנרת מים ומאגרי מים בעפולה יבוצע בכל מקום בו ישנם מים שבסופו של דבר מגיעים אלינו, בני האדם. בין אם מדובר על מי השתייה ובין אם מי הרחצה או השקיה (במידה והיא מיועדת לחקלאות), חשוב לוודא כי המים נקיים מכל מפגע. בשלב הראשון יש לבצע בדיקה כדי לקבוע כיצד לטפל במקורות המים השונים. החיטוי יתבצע לרוב בשימוש בכלור או אוזון.

הכלור ישמש בדרך כלל כדרך קבע. גם במי השתייה ישנה כמות מזערית של כלור, אשר אינה מזיקה לנו, בני האדם, אך מונעת מכל הגורמים המזיקים להתפתח. את החיטוי אפשר לבצע באופן אגרסיבי יותר לאחר שהתגלו מזיקים, אך יש להקפיד שהמינון יהיה מדויק ולכן רק איש מקצוע מומחה בתחום יתאים לעבודה מסוג זה. ברגע שנמצא גורם מזהם שיש לטפל בו באמצעות כלור יבוצע התהליך הבא:

  • ריקון המערכת ממים
  • איטום המערכת כך שתישאר חשופה
  • שטיפה בלחץ מים גבוה להוצאת מזיקים
  • יישום כלור לניקוי הצינורות והמערכת באופן יסודי
  • שטיפה לסילוק שאריות הכלור

האוזון נחשב לחומר חיטוי חזק יותר אך כיוון שהוא גז, הוא מתפוגג במהירות ומכאן אפשר להבין כי יש לו יתרונות וחסרונות. בשימוש בכמויות נמוכות, הוא לא רעיל, הוא נחשב לזול בהשוואה לכלור והטיפול יסודי ומתבצע תוך זמן קצר. כאשר הטיפול נעשה כאן ועכשיו, הוא יעיל מאד, אך כדי שההשפעה תהיה לאורך זמן, העלויות יקרות יותר.

יש לציין כי פעמים רבות יבוצע שילוב בין השימוש באוזון לבין השימוש בכלור. בכל מקרה, חשוב להזמין רק מומחים בתחום שיבחנו מהו האמצעי הנכון ביותר לחיטוי במקום, בהתחשב במפגעים ובסביבה ויבצעו את העבודה ביסודיות.

חיטוי בקרני UV

שיטה נוספת לחיטוי מערכות מים היא שימוש בקרינת UV. שיטה זו יעילה כיוון שאין לה תופעות לוואי, ריח או טעם. המכונות בהם נעשה שימוש לצורך פעולה זו צריכות להיות ייחודיות ובעלות תו תקן לכך. היום נעשה שימוש בשיטה זו מתאים יותר לצרכים תעשייתיים ויכול לתת מענה גם למרכזים רפואיים.

טיפים לבחירת חברה לביצוע חיטוי צנרת מים ומאגרי מים בעפולה

את תהליך חיטוי המים, הצינורות והמאגרים תבצע רק חברה אשר מתמחה בתחום. על איש המקצוע שמגיע למקום להיות בעל הכשרה לכך ועליו להחזיק בתעודת הסמכה שמעידה על כך שעמד בהצלחה בדרישות הקורס. לעתים ניגשים לקורסים אנשי מקצוע שקרובים לתחום כמו אינסטלטורים, אנשי אחזקה ודומים. כיוון שישנן חברות שונות שיכולות לספק את השירות, יש לבחור את הנכונה ביותר והטיפים הבאים יעזרו לנו לעשות זאת:

אישור משרד הבריאות

בעל המקצוע אשר מספק את השירות צריך להיות מאושר על ידי משרד הבריאות. רוב האינסטלטורים אינם מוסמכים לבצע את עבודת החיטוי ורובם גם לא עובדים עם מעבדות ולא יוכלו לספק מידע בנוגע למקור הבעיה ובחירת צורת הטיפול בבעיה. חשוב לוודא כי מדובר בבעל מקצוע מוסמך ובנוסף לוודא מראש שהוא יספק מסמך שמאשר את העבודה שבוצעה על ידו.

תהליך העבודה

יש לבדוק כיצד החברה מבצעת את העבודה ומהן היכולות שלה בשטח. לא כל חברה יכולה להציע פתרון של חיטוי באוזון ולא כל אחת מבצעת שילוב בין השניים. יש לבדוק כיצד החברה מתחילה את העבודה, אילו בדיקות היא מבצעת והאם יש לה את כל האמצעים הנדרשים כדי לתת את הפתרון המתאים ביותר. יש לציין כי פשרה על התהליך עשויה להסתיים בתוצאות לא מתאימות.

התאמה לסוג המערכת

חיטוי צנרת ומאגרים יתבצע לא רק בבתים ובניינים. גם מבנים ציבוריים, בריכות, בתי חולים ודומיהם זקוקים לשירות זה. כל אותם המקומות מזמינים אליהם אנשים באופן שוטף וחייבים לבדוק כי המים איכותיים. במקומות מסוימים עבודת החיטוי תתבצע מדי שנה ולא רק באופן חד פעמי. בכל מקרה יש לבדוק כי לחברה המבצעת יש ניסיון בעבודות דומות ומבנים זהים לזה שצריך לעבור חיטוי.

ניקוי צנרת ביתית

כאשר המים זורמים ולא עומדים במקומם, רוב הסיכויים שלא תהיה בהם בעיה אלא אם ישנה בעיה בצנרת. במצבים של שיפוץ, לאחר בניה ואפילו לאחר יציאה לזמן רב מהבית, יש לבחון אם יש צורך לנקות שוב את הצנרת. פעמים רבות המקור הראשוני של המים איכותי ושמור, אך ברגע שהם עוברים למערכת הבניין או הבית, שם "מצטרפים" אליהם מזהמים שונים.

המטרה בתהליך היא השגת מים באיכות גבוהה וכל זאת בלי לפגוע במערכות המובילות אותן וללא שאריות מזיקות. לרשות החברה המבצעת יעמדו אמצעים שונים: כלור, אוזון וקרינת UV כעליה לקבוע באילו מבין האמצעים יש להשתמש (לרוב UV לא ישמש לחיטוי ביתי). כל מי שחש שינוי בטעם או בצבע של המים צריך לבצע בדיקה ולבחון כי הם אכן ראויים לשימוש.

עומדת לרשותך חברה מקצועית

המים שלך צריכים לשמש אותך מדי יום ולהיות בריאים לשתייה ורחצה. חברת ימית חיטוי מבצעת חיטוי צנרת מים ומאגרי מים בעפולה והסביבה. החברה מבצעת בדיקה מקיפה לפני קבלת ההחלטה על האמצעים בהם היא תשתמש ותשתף אותך בבחירה. אנשי הצוות עברו הכשרה מתאימה בתחום ושימחו לענות על כל שאלה לאורך כל הדרך.

אם יש לך תפקיד בוועד הבניין מומלץ לבצע בדיקות תקופתיות ולבדוק האם המים איכותיים בדירות השונות. במידה והמים לא איכותיים יש לפנות לחברה ולבקש לבדוק מהו המקור של הפגיעה והמלצות לשיפור המצב. במקומות בהם יש מאגר מים יש לבדוק אותו מדי שנה ולטפל בו כך שהתושבים או הדיירים יוכלו ליהנות ממים בטוחים לשימוש.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!