מדריך ניקוי צנרת מים ביתית

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

הצורך בביצוע ניקוי של צנרת המים הביתית יכול להתעורר סביב שלושה גורמים מרכזיים, שאותם נסקור בשורות הבאות. מה שחשוב לומר בשלב הזה הוא שאת הניקוי כדאי וחשוב לבצע בליווי וסיוע של גורם מקצועי מוסמך ומורשה בתחום של חיטוי מאגרי מים, שיוכל גם לבצע חיטוי של צנרת המים מעבר לשירות הבסיסי של ניקוי צנרת מים ביתית, במידה וחיטוי כזה אכן יידרש.

למה לנקות את צנרת המים הביתית?

כאמור, הצורך לנקות את צנרת המים בבית יכול לנבוע משלוש סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה שבהן היא חדירת גורם מזהם אל צנרת הבית, באופן שמסכן את בריאותם של המשתמשים במים בבית. זיהום זה יכול להיות זיהום חיידקי, זיהום כימי או זיהום מוצק ובכל אחד מן המקרים, ישנה חשיבות להפסיק את השימוש במים ולהזמין שירות לחיטוי צנרת המים. זיהום כזה יכול להיגרם כתוצאה מחדירה של זיהום ממערכת המים העירונית אל מערכת המים הפרטית. הזיהום יכול לחדור גם דרך חרכים וחיבורים לא אטומים בתוך מערכת המים הביתית, דרכם יכול זיהום לחדר ממערכת הביוב או אפילו מהאוויר.

ניקוי צנרת מים כשיש טעם לוואי

הסיבה השנייה שבה אתם עשויים להידרש לבצע ניקוי חיטוי צנרת מים ביתית היא כאשר אתם מרגישים טעם לוואי לא נעים של הבית, על אף שלא מדובר בזיהום. טעם לוואי כזה יכול להיווצר בגלל גרגרי חלודה שהתנתקו ממקומם ונעים בצורה חופשית בתוך הצנרת או בגלל חדירת גורם זר למערכת המים, שאמנם לא מסכן את בריאותם של המשתמשים במים אך בהחלט משפיע על טעמם של המים.

הסיבה השלישית דומה מאוד לסיבה השנייה רק שלא מדובר בטעם לוואי אלא בצבע לוואי. מים חומים היא תופעה מוכרת כאשר פותחים ברז לאחר מספר שעות שבהן הייתה מערכת המים מושבתת (בין בגלל הפסקת מים כללית ובין בגלל סגירת הברז הראשי). במצב זה, ייתכן שלאורך דקות ארוכות תוכלו לראות שיירי חלודה שצובעים את המים בחום בכל ברזי המים. במקרים נדירים יכול מצב זה להימשך לאורך זמן, הרבה מעבר למספר דקות.

כמו כן בכדי לוודא כי כל המערכת תקינה ונקייה יש גם לבצע חיטוי מאגרי מים במאגר המים של הבניין

כיצד מבוצע ניקוי וחיטוי צנרת מים ביתית?

ניקוי צנרת מים ביתית יכול להתבצע במספר רמות. הרמה הבסיסית ביותר היא ניקוי כללי של צנרת המים בכדי לשטוף ממנה גורמים שרק מחפשים דרך יציאה מהצנרת כמו גושי או גרגרי חלודה למשל. ניקוי כזה מבוצע באמצעות הזרמת מים בעוצמה חזקה, ולרוב לא נדרשת אף פעולה מעבר לכך. יחד עם זאת, במקרים רבים ניקוי הצנרת אינו מספיק ויש לבצע גם חיטוי של צנרת המים. למעשה, רבים מהמזמינים את השירות של ניקוי צנרת מים ביתית בוחרים לנצל את הסיטואציה כדי לשלב גם מהלך של חיטוי שיבטיח סילוק מוחלט של כל גורם זר ממערכת המים הביתית.

חיטוי בחומרים מתאימים

במקרה זה, מבוצע תהליך של הזרמת חומר חיטוי במינון הנדרש ולפרק הזמן הנדרש, ולאחר מכן ביצוע שטיפה יסודית של צנרת המים על מנת לסלק את כל שאריות המים וחומר החיטוי מהמערכת. לבסוף, מבוצעת פתיחה מחדש של זרם המים הביתי ונערכת בדיקה של איכות המים באמצעות קיטים כימיים ייעודיים.

בין שאתם בוחרים לבצע ניקוי צנרת מים ביתית נטו, ובין שאתם בוחרים לשלב בו גם אלמנט של חיטוי, את התהליך אתם לא רוצים לבצע בעצמכם אלא להזמין איש מקצוע בעל ההסמכה והרישוי הנדרשים, גם כי המים בבית שלכם נכנסים אל גופם של כל בני הבית ואתם לא רוצים לסכן אותם וגם כי כשלא עושים את הדברים נכון, עלולים לגרום לנזק הרבה יותר מתועלת.

ניקוי צנרת מים ביתית

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!