המדריך לביצוע דיגום מים

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

מה זה דיגום מים? מתי נדרש דיגום? מיהו הגורם המקצועי שיש לו את הסמכות לבצע דיגום? האם אתם יכולים לדגום את המים שלכם בעצמכם? האם ישנם מצבים בהם אתם לא רוצים להסתפק בפחות מדיגום מקצועי על ידי גורם מוסמך ומורשה, לעומת מקרים אחרים בהם אתם יכולים לעשות זאת גם בעצמכם? כל התשובות לכל השאלות בשורות הבאות.

מה זה דיגום מים?

דיגום מים היא פרוצדורה במסגרתה נלקחת דגימה של מים על מנת לבחון את איכות המים. מאחר ומים הם חומר שמאפשר דיפוזיה מלאה של חומרים כימיים וזיהומים, הרי שגם כאשר מדובר בבריכת שחייה אולימפית, ניתן לדגום את איכות המים בכל הבריכה כולה באמצעות דגימה אחת קטנה של מספר עשרות מ"ל. איכות המים באותה דגימה יכולה לתת תמונה מדויקת מאוד של איכות המים בבריכה כולה.

כיצד מבוצע הדיגום?

הפרוצדורה של דיגום או דגימת מים, היא פרוצדורה שחייבת להתבצע על פי כללים קפדניים וברורים. כללים אלה הם כללים גנריים הנכונים לכל פעולת דיגום מים וכן כללים ספציפיים שנכונים לפעולות דיגום ספציפיות שונות. כך למשל, כאשר רוצים לקחת דגימת מים מבריכת שחייה, יש לקחת את הדגימה בהתאם לכללים המתייחסים לתדירות הדגימה, נפח הדגימה, שעת הדגימה, המקום בבריכה ממנו נלקחת הדגימה, פעולות שיש לבצע לפני הדגימה על מנת להבטיח דיפוזיה מלאה באזור הדיגום וכן הלאה. במסגרת זו נקבעים גם כללים לדיגום חוזר כאשר עולה חשד לטעות בדגימה או חשד מעורפל לזיהום וכן הלאה.

האם ניתן לבצע דיגום באופן עצמאי?

דיגום מים וחיטוי מאגרי מים היא פרוצדורה שחייבת להתבצע בצורה מקצועית ועל פי עקרונות מקצועיים מדויקים. יחד עם זאת, לא כל דגימת מים היא כל כך מורכבת שמחייבת נוכחות של גורם מקצועי. כך למשל, כאשר מדובר בבריכת שחייה ציבורית יהיה זה בדרך כלל המציל או עוזר המציל שמבצע את דגימת המים על פי הכללים שהוגדרו בבריכה. כאשר מדובר בבריכה פרטית בביתכם, אתם בהחלט יכולים לבצע את הדגימה באופן עצמאי, ובלבד שאתם מבצעים אותה בצורה מדויקת ומוקפדת על פי הוראות היצרן.

במקרים אחרים כמו דגימת מים במאגרי מים המשמשים לאספקת מי שתייה לציבור הרחב, דיגום מים חיטוי צנרת מים מבוצע בצורה מוקפדת יותר, בתדירות גבוהה יותר וגם באמצעות אנשי מקצוע מוסמכים יותר. לרוב מדובר בביולוגים בעלי התמחות בתחום המים, ובמסגרת תפקידם הם מבצעים עוד שורה של פעולות מעבר לנושא של דיגום מים.

דיגום מים

באילו מקרים אתם רוצים תמיד להיעזר באיש מקצוע?

בכל מקרה בו עולה חשד לזיהום במערכת המים ובכל מקרה בו בוצעה פעולה מסוימת במערכת המים באופן שעלול להותיר שיירים מזיקים בתוך המים, חשוב שאת הפעולה של דיגום מים תבצעו בסיוע גורם מקצועי מוסמך ולא בעצמכם. הכלל הוא מאוד פשוט: כל עוד אין חשד או חשש לזיהום המים בכלל, ולבטח לא ברמה שעלולה לסכן את בריאותם של המשתמשים בהם, אתם בהחלט יכולים לבצע את הדיגום בעצמכם, וזאת בתנאי כמובן, שלא קיימים חוק או תקנה המחייבים אתכם לבצע את הדיגום באמצעות איש מקצוע מוסמך. בכל מקרה אחר, בין שמדובר במקרה שבו עולה חשש, אפילו קל, לקיומו של זיהום במים ובין שמדובר במקרה שבו חלה עליכם חובה מקצועית או חוקית לבצע את הדיגום בצורה מקצועית, אתם דווקא כן רוצים למצוא איש מקצוע שמתמחה בתחום של דיגום מים על מנת לדגום את מאגר המים שלכם, ולא משנה האם מדובר בבריכה ביתית או במאגר מים ציבורי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!