משאבות מים בבניין מגורים

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

אם אתם גרים בקומה חמישית או יותר בבניין רב קומות, ייתכן מאוד שהמים הזורמים בברזים שלכם הם מים שהגיעו אליהם בזכות משאבות מים, שבלעדיהן לא הייתם יכולים ליהנות מאותם מים כלל. משאבות מים בבניין מגורים זה לא סטנדרט שאותו ניתן למצוא בכל בניין מגורים, וגם לא ניתן לקבוע שכל בניין בעל חמש קומות או יותר זקוק למשאבות מים ולהיפך. הצורך במשאבות מים תלוי במספר פרמטרים כפי שנתאר בשורות הבאות.

איך נקבע האם נדרשת משאבת מים בבניין?

כאמור, משאבות מים בבניין מגורים הוא אינו סטנדרט מחייב, ולמעשה במרבית הבניינים המשותפים בישראל כלל לא מותקנות משאבות מים. יחד עם זאת, המגמה המובהקת היא מגמה של בניינים גבוהים יותר עם כמות גדולה יותר של אנשים ועם מגוון רחב יותר של מערכות המשרתות את הבניין, ולכן עולה שיעור הבניינים המשותפים שבהם דווקא כן נעשה שימוש בלא מעט משאבות מים.

הצורך המובהק ביותר למשאבות מים בבניין מגורים הוא הצורך להוביל מים אל קומות גבוהות בבניין. במקרה כזה, נחיצותה של משאבת מים בבניין נקבעת בהתאם לגובה הקומות הגבוהות ביחס לגובה מאגר המים העירוני שממנו מגיעים המים לבניין, ובהתאם למערך המשאבות הדוחפות את המים אל הבניין מאותו מאגר. במקרים בהם מדובר בבניין גבוה במיוחד, סביר להניח שהמנגנון העירוני לא יצליח לדחוף את המים הנדרשים לקומות אלה, ובבניין עצמו יהיה צורך להתקין משאבות מים ייעודיות שיקלטו את המים מהמערכת העירונית וידחפו אותם מעלה אל הקומות העליונות של הבניין.

יחד עם זאת, משאבות מים בבניין מגורים חייבת לעבור תהליך חיטוי צנרת יכולות לשמש גם למטרות אחרות לחלוטין. כך למשל, בבניינים חדשים וגדולים ישנה חובה להתקין מערכת ספרינקלרים לכיבוי אש. מערכת זו מבוססת על סט של משאבות מים המיועדות לייצר לחץ מים מספיק בכדי לייצר את זרם המים הנדרש לכיבוי שריפות בכל רחבי הבניין, דרך כל הספרינקלרים המותקנים בו, בו זמנית. אם בבניין שלכם מותקנת גם מערכת הסקה מרכזית לבניין כולו, הרי שגם במערכת הזאת מותקנת משאבת מים שתפקידה למשוך מים ממערכת המים המרכזית, ולהזרים אותם אל מערכת ההסקה. משאבה זו גם אחראית על הסירקולציה של המים בתוך המערכת ותחלופת המים ברדיאטורים המותקנים בדירות הבניין.

משאבות מים

תחזוקת משאבות מים בבניין

לא משנה אילו משאבות מים מותקנות בבניין שלכם, כל אחת מהן מובילה זרם מים שיכול בסופו של דבר להשפיע על בריאות דיירי הבניין. גם המים הזורמים במערכת ההסקה המרכזית יכולים בסופו של דבר להשפיע על בריאות הדיירים, ולכן גם משאבת המים של מערכת זו חייבת להיות מתוחזקת היטב. תחזוקת משאבות מים בבניין מגורים וביצוע חיטוי מאגרי מים חייבת לכלול בדיקות תקופתיות על מנת להימנע ממצב של הפסקות שירות פתאומיות. אף אחד מהדיירים לא מעוניין לגלות שפתאום לא זורמים לו מים בברזים רק בגלל שמשאבת הלחץ אינה עובדת, או שמערכת ההסקה כולה מושבתת בגלל גומייה קרועה במשאבת המערכת.

אבל מעבר לבדיקות התקופתיות המכאניות, חשוב לבצע בדיקות של איכות המים הזורמים דרך אותן משאבות, ועל פי הצורך לבצע מהלכים של ניקוי וטיהור צנרת המים, משאבות המים ומאגרי המים בבניין.

בשורה התחתונה, לא בכל בניין משותף אפשר למצוא משאבות מים, אבל כאשר משאבות כאלה אכן מותקנות, הן דורשות מערך שלם של טיפול ותחזוקה במסגרת הפעולות הנדרשות לניהול המבנה. תחזוקה זו מבוצעת בדרך כלל על ידי חברות ניהול מבנים, אך אם יש ועד מספיק חזק ומעורב, הוא יכול לעשות זאת בעצמו בסיוע נותני שירות מקצועיים חיצוניים.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!