דיגום מים לטופס 4

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

טופס 4 הינו טופס אשר בלעדיו לא יהיה אישור לאכלס את אותו המבנה.

על מנת לקבל טופס 4 צריך לעמוד בכל התקנות הקשורות לתכנון ובנייה בישראל, במידה ויהיה ליקוי ולו הקטן ביותר, המבנה לא יקבל טופס 4, זאת מכיוון שהליקויים יכולים להיות בטיחותיים לאחד או יותר מהדיירים.

חשוב לדעת כי לא כל הליקויים הינם נראים לעין כמו חיידקים וזיהומים שונים היכולים להימצא במים, לפני שמקבלים טופס 4 יש לבצע חיטוי וניקוי לצנרת של המבנה, וכן אם קיים בו מאגר מים גם שם ייעשה חיטוי וניקוי, זאת על מנת כי לא מסכנים את הדיירים של המבנה, וכך כמובן תהיה אפשרות לקבל טופס 4 לאותו מבנה.

במה תלוי קבלת טופס 4 לכל מבנה?

המטרה של טופס 4 הינה שאכלוס במבנה מסוים יהיה בטוח וכשיר למגורים עבור הדיירים.

ישנם כמה תקנות אשר בלעדיהן לא יהיה ניתן לקבל טופס 4 בשום דרך.

תקנות אלו הינם חשובות על מנת לא לסכן אף דייר, לכן, יש לעבור על כל התקנות וכן לעמוד בהם בכדי שאתו מבנה יהיה ראוי לאכלוס.

ראשית כל המבנה ראוי להיבנות רק לאחר שאותו השטח עליו הוא קיים קיבל היתר בנייה, ניתן לבדוק כי אין ליקויי בנייה שונים היכולים לסכן חיי אדם, המבנה חייב להיות בנוי לפי התקנות על מנת שיוכל לעמוד בתנאים שונים כמו רעידת אדמה, ניתן לבדוק את כל זאת על פי כך כי אכן קיים בטון בשלד של אותו מבנה, כך תוכלו להיות בטוחים כי אותו מבנה הינו יציב מספיק.

חשוב מאוד לבדוק כי המרחב המוגן של אותו מבנה נבנה כראוי, וכי אכן קיים בו איטום מקצועי אשר יוכל לשמש כהגנה במקרה ויהיה צורך בכך בעתיד.

כל אלו ועוד המון תקנות אשר המבנה מחויב לעמוד בהם, אך חשוב ביותר הוא הנושא של בדיקת איכות המים של המבנה, במידה ולא תתבצע בדיקה של איכות המים לא יינתן טופס 4 לאותו מבנה.

כמובן, במידה ולאחר הבדיקה מתגלה איזשהו זיהום במים, הצנרת של המבנה יהיה מחויב לעבור חיטוי וניקוי על מנת לקבל את הטופס 4.

מהו התהליך של דיגום מים העונה לדרישות לקבלת טופס 4?

  • לוקחים דגימה של המים העוברים בצנרת של המבנה על מנת לשלוח אותה לבדיקה במעבדה, כך יהיה אפשר לדעת כי המים הינם ראויים לשימוש ולא יכולים לסכן את בריאות הדיירים במבנה.
  • כאשר מגיעות תוצאות הבדיקה ואכן נמצאים במים זיהומים וחיידקים נוספים, יעשה תהליך של חיטוי וניקוי הצנרת, תהליך זה מחויב להתבצע עם מכשורים מתקדמים ביותר וכן עם חומרי חיטוי טובים, כל זאת כמובן בהתאם לדרישות של משרד הבריאות.
  • לאחר שמבצעים חיטוי של הצנרת תיעשה שטיפה חוזרת על מנת לוודא כי לא נשארו בצנרת חומרי חיטוי.
  • בסיום התהליך, תתבצע בדיקה נוספת מהמים בכדי לבדוק כי אכן החיטוי נעשה כמו שצריך ויש אפשרות לקבל אישור ממשרד הבריאות.

כל אלו הם חלק מתהליך קבלת טופס 4 אשר יאושר בידי משרד הבריאות, אך חשוב לציין כי גם אם יש אישור ואכן המבנה קיבל טופס 4, יהיה צורך לשמור על איכות המים באופן שוטף, מים אינו דבר אשר אפשר לזלזל בו מכיוון שיכולים לחדור אליו מזהמים וחיידקים אשר יכולים לגרום נזק לבריאות הדיירים במבנה.

כך, בשמירה באופן שוטף על איכות המים, תוכלו להיות בטוחים כי אכן המים ראויים לשימוש ולא יכולים לפגוע בבריאותו של אף אדם.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!