חיטוי מים באוזון

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

אוזון נחשב לחומר החיטוי החזק ביותר לחיטוי מי שתייה, והוא גם הזול והפשוט ביותר לייצור שכן בניגוד למחטאים כימיקליים אחרים, אוזון הוא גז שניתן ליצור אותו מהאוויר באטמוספירה. לאוזון ישנם שורה של יתרונות שהופכות את האפשרות של חיטוי מים באוזון לאחת האפשרויות המועדפות כמעט בכל פלטפורמה של מערכת מים, אך יש לו גם חסרונות שכדאי להכיר.

מהם המאפיינים של האוזון כחומר חיטוי?

אוזון הוא גז המצוי באטמוספירה של כדור הארץ, ורובנו שמענו עליו לראשונה לפני שנים רבות כאשר עלה הנושא של היווצרות חור בשכבת האוזון של האטמוספירה והחשש מחדירת קרינת שמש מסוכנת דרך החור שנוצר. אז מעבר לנושא החור באוזון, האוזון משמש למגוון יישומים תעשייתיים ובהם גם כחומר חיטוי. המאפיינים הבולטים ביותר של האוזון הוא שמדובר בגז ולא בכימיקל, ושהוא נחשב לחומר חיטוי חזק במיוחד אך כזה שהשפעתו אינה ניכרת לאורך זמן, ומכאן אפשר לגזור גם את כלל היתרונות והחסרונות של ביצוע חיטוי מים באוזון.

מהם היתרונות והחסרונות של חיטוי מים באוזון?

היתרון הראשון של האוזון כחומר חיטוי הוא, שמדובר בגז המיוצר מהאטמוספירה ולכן הוא אינו רעיל בכמויות נמוכות. כמו כן, האוזון הוא בעל השפעה מהירה מאוד ומבצע חיטוי חזק ויסודי בתוך זמן קצר. מאחר ומדובר בגז שמיוצר מהאוויר באטמוספירה, הרי שמדובר גם בחומר חיטוי זול מאוד שקל לייצר אותו בהיקפים גדולים. יתרון חשוב נוסף הוא התפרקותו של האוזון לחמצן ואי יצירת תרכובות לוואי כלוריות.

אבל לאוזון ישנם גם חסרונות והשניים הבולטים ביותר הוא טווח ההשפעה הקצר שלו ועלות היישום שלו. האוזון אמנם מבצע חיטוי עמוק ויסודי בתוך זמן קצר, אך השפעתו לאורך זמן היא מאוד מוגבלת ולכן יש ליישם אותו באופן רציף על מנת להשיג חיטוי רציף. מאחר וכך, גם הציוד הנדרש על מנת ליישם אותו הוא יקר לתפעול.

האם אפשר לשלב אוזון וכלור?

התשובה היא כן. ניתן בהחלט לבצע חיטוי מים באוזון וכלור יחד, על מנת למנף את היתרונות של כל אחד מהחומרים ולמזער עד כמה שניתן את החסרונות שלהם. כך למשל, האוזון משמש לחיטוי ראשוני, חזק ועמוק בתוך זמן קצר, ולאחר מכן משמרים על המים מחוטאים באמצעות הכלרה. פרקטיקה זו נהוגה במספר תעשיות בהן ישנה משמעות לכך שהחיטוי יושג באופן מהיר, אך גם חשוב לשמור על עלויות ייצור נמוכות ולכן להימנע מהעלויות היקרות של תפעול מערכות האוזון באופן רציף.

חיטוי באוזון

אוזון הוא גז רעיל כשהוא נמצא בכמויות גבוהות. הוא חסר צבע וריחו חריף ובולט. מבחינה כימית, האוזון מורכב משלושה אטומים של חמצן ובפועל הוא משמש אותנו לפעולות חיטוי שונות. בכמויות קטנות אין כל בעיה לשאוף את האוזון ותחת פיקוח ובידיים מקצועיות הוא משמש לחיטוי של מערכות מים שונות.

שלא כמו כימיקליים שונים שמוכרים לחיטוי מאגרי מים, כמו הכלור, האוזון הוא לא כימיקל אלא גז. הוא נחשב לחומר מחטא עוצמתי, אך השפעתו מתפוגגת מהאזור תוך זמן קצר. בשימוש נכון ניתן לבצע פעולת חיטוי יעילה ומהירה והוא מתפרק תוך זמן קצר בחזרה לאוויר באופן שאינו מזיק.

מתי נבצע חיטוי באוזון?

חיטוי באוזון מתבצע במאגרי מים וצנרות. מדובר על פעולה עוצמתית ויעילה מאד אשר תתבצע רק על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום. נוכל להשתמש בגז לצורך ניקיון של צנרות, בריכות רחצה ומאגרי מים, אך יש להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטה מתי וכיצד להשתמש בשיטה זו.

שיטה זו מאפשרת להפחית שימוש בחומרים מזיקים אחרים ולכן היא מתאימה גם לבריכות שחיה או ג'קוזי במקרה שנרצה לצמצם את כמות הכלור שנעשה בו שימוש. כיוון שהאוזון אינו מתפרק במים במהירות הרצויה, השילוב בינו לבין הכלור יהיה לרוב הבחירה של החברה שמבצעת את החיטוי.

בחינת האזור אותו יש לחטא לפני ביצוע הפעולה

חיטוי המים היא פעולה שדורשת תשומת לב ואחריות רבה. אנשי המקצוע העוסקים בדבר חייבים לראות לנגד עיניהם את האנשים והציבור. בין אם מדובר על מערכות המיועדות לשימוש ביתי ובין אם מדובר על בריכות שחייה ציבוריות, חשוב מאד לוודא כי המים שיתקבלו בסופו של דבר יתאימו לרחצה או שתיה, על פי המטרה הראשונית.

אנשי המקצוע שמתמחים בתחום יוכלו לשלב בין חיטוי באוזון לבין כלור. הם יבחנו את הצרכים של המקום, יבדקו את איכות המים ומרכיבים נוספים. בהתאם הם יקבלו החלטה כיצד הכי נכון לבצע את העבודה. את המטרות נוכל להגדיר מראש (כמו ניקיון המערכת או ניקיון קבוע של מים עומדים) ובהתאם תיבחן שיטת העבודה.

היתרונות של חיטוי באוזון

האוזון הוא חומר חיטוי יעיל. הוא מחמצן את האזור המטופל תודות לכך שהוא מורכב משלוש מולקולות של חמצן. הוא מפחית זיהום באזור המטופל והוא מתמודד היטב גם עם מתכות כבדות ותרכובות כימיות. מכאן אנחנו יכולים להבין כי הוא יכול לתת מענה גם במקומות בהם לא ניתן לבצע חיטוי באמצעים אחרים. האוזון יכול גם לחסל חיידקים ווירוסים ולכן במקרים מסוימים יתאים גם לטיפול במאגרי מים.

חיטוי באוזון יכול להתבצע ללא כל עירוב של כימיקליים ולכן הוא יתאים גם למקומות כמו בתי חולים, מעבדות וחדרים נקיים. הוא יעיל מאד במקרים של ריחות לא נעימים, מתמודד מול עובש ופטריות, מאפשר לסנן גורמים כימיקליים בשפכים אשר המקור שלהם הוא תרופות שנזרקו ובסופו של דבר הוא מאפשר לנו ליהנות מסביבה נקייה. כמובן, כדי שנוכל ליהנות מכל היתרונות של חיטוי זה, עלינו להזמין את בעלי המקצוע המתאימים לעבודה.

מי יכול לבצע חיטוי באוזון?

על אף שיש לאוזון יתרונות רבים, אנחנו צריכים לזכור כי מדובר בגז שבכמות גדולה יכול להיות רעיל. אין זה אומר שלא נשתמש בו (כמו שנמשיך להשתמש בכלור) אלא שעלינו להשתמש בו בחוכמה. בחירת אנשי המקצוע המתאימים לעבודה היא קריטית לקבלת התוצאה הרצויה והבטוחה. חברת ימית חיטוי מים מעמידה לרשותנו אנשי מקצוע מומחים בתחום שיבצעו חיטוי באוזון באזורים שונים ולאחר בדיקה מקיפה של המקום ובחירה חכמה של דרך הפעולה.

חיטוי מים באוזון  חיטוי מים לטופס 4היא פרקטיקה מקובלת מאוד ויעילה מאוד. יחד עם זאת, לפני כל ביצוע פעולת חיטוי מים, חשוב לקבל ייעוץ והדרכה מאיש מקצוע בעל הסמכה בתחום של חיטוי מאגרי מים, ובדרך כלל תידרש מעורבות של איש מקצוע כזה באופן רציף על מנת לפקח על איכות המים ורמות חומר החיטוי במים.

חיטוי מים באוזון

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!