שאיבת מים עם ביובית – המדריך למבולבל

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

למרות שהמילה ביובית מזכירה ביוב, הרי שניתן לבצע בעזרתה פעולה של שאיבת מים עם ביובית. במדריך שלפניכם נסביר את עיקרי הדברים שצריך לדעת. מהי ביובית, מתי כדאי להזמין ביובית וכמובן איך מבצעים את השאיבה.

מתי נצטרך לשאוב מי ביוב או הצפת מים

כאמור, שירות ביובית יכול להתאים לשאיבת מים וגם לשאיבת הצפות של נוזלים אחרים כגון ביוב ושפכים שגלשו. להלן כמה דוגמאות למקרים שיבהירו מתי נצטרך לשאוב מי ביוב או מים בעזרת שירות מסוג זה.

  • ריקון בור ביוב או בורות ספיגה – שאיבת מים מבור ביוב או שאיבת בורות ספיגה נדרשים בכמה מצבים. למשל, כאשר יש צורך לבצע עבודת תחזוקה בבור הביוב או כאשר בור הספיגה מלא ואין יותר מקום לספיגת שפכים נוספים.
  • שאיבה של מים מחניון שהוצף – בחורפים קשים, זה לא נדיר שקורית הצפה בחניונים. ההצפה הזאת יכולה להיות תוצאה של גלישת מי גשמים פנימה ולעיתים תוצאה של גלישת ביוב. במקרים הללו וכן במידה ויש הצפה בשל התבקעות ניקוזים סמוך לחניון, ניתן לבצע שאיבה ביעילות.
  • לשאוב מים ממרתף – במידה ומרתף איננו אטום כהלכה, עלולים לחלחל פנימה מים. לפני שמבצעים פעולה של חידוש האיטום (בשיטות כגון איטום שלילי או איטום חיובי), יש לבצע תחילה את השאיבה. רק כאשר המרתף התייבש, עבודות האיטום תהיינה יעילות.
  • שאיבה של הצפה בשל פיצוצי צנרת מקומית או ראשית – כאשר צנרת מים מתבקעת בשל תקלה, בשל עבודת תחזוקה שהסתבכה או בשל התיישנות הצנרת, עלולה להיווצר הצפה. מכיוון שביובית מסוגלת לבצע שאיבת כמות נוזלים רבה, בתוך זמן קצר, הפתרון הזה יתאים גם בהצפות בהיקף משמעותי.

מהי ביובית וכיצד מתבצעת העבודה

לפני שנסביר בקצרה איך מתבצעת שאיבת מים או ביוב באמצעות ביובית, נתאר בקצרה מהי בכלל הביובית שבה אנו עוסקים. ישנם שני סוגים מרכזיים. סוג ראשון הינו למעשה סוג של מיכלית. זוהי משאית גדולה שעליה מותקן מערך של צנרת שאיבה, מנועים חזקים ומיכלי איסוף. הסוג הזה יכול להגיע למקומות שבהם הנגישות היא נוחה. במידה ומדובר בהצפה בחניון נמוך, למשל, נדרש פתרון אחר.

פתרון נוסף הינו מיכל ביובית נגרר, אשר מובל למקום באמצעות טנדר או רכב עבודה מסוג אחר. במקרה זה, מסיעים למקום מערכת של צינורות שאיבה, בשילוב מנוע עזר קטן יותר, אך עדיין חזק למדי. בכל מקרה, את הצינור מחברים למיכל האיסוף והמים או הנוזלים האחרים שנאספים, מועברים אחר כך לריקון לפתח ניקוז וביוב שמאפשרים את קליטת ההצפה בבטחה. עוד מידע על ביוביות ניתן לקבל כאן.

כמה זמן אורכות שאיבות ביוב באמצעות ביובית

אנשים רבים רוצים להבין בתוך כמה זמן אפשר לרוקן ולשאוב נזילה של מים או ביוב. קשה לתת על כך תשובה חד משמעית, שכן יש גורמים רבים המשפיעים על כך. למשל:

  • כמות המים או הביוב שיש צורך לשאוב.
  • הקוטר של הצנרת המשמשת לצורך שאיבות ביוב עם ביובית.
  • עד כמה אזור ההצפה נגיש ומאפשר הגעה של משאית או של ביובית קטנה יותר.
  • עוצמת מערכת השאיבה ורמת התחזוקה של ציוד השאיבה.

לסיכום, בכל מקרה של הצפה או צורך בשאיבה, הזמינו שירות מקצועי, איכותי, שיטפל בבעיה בהקדם האפשרי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!