איך להתקין מטהר מים?

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

בשוק קיימים מספר סוגים של מסנני ומטהרי מים. חלקם מיועד להתקנה מחוץ לדירה או לבית, וחלקם מיועד להתקנה בתוך הבית – מתחת לכיור. כיצד בוחרים בין המערכות השונות? איך מתקינים את המטהרים והמסננים השונים, ומי רצוי שיבצע את ההתקנה?

freepik

איך בוחרים מבין מערכות הסינון וטיהור המים השונות?

חשוב מאוד לבחור את מערכת טיהור המים או ינון המים שמתאימה לכם, לצרכים שלכם ולמקום המגורים שלכם. לדוגמא, אם אתם גרים בעיר כמו ראשון לציון, יכול להיות שהמים שאתם צורכים שונים מהמים בעיר אחרת. במקרה כזה, כדאי להיכנס לאינדקס B144 עסקים, לבחור ולהתייעץ עם אינסטלטור בראשון לציון, שמכיר את איכות המים בעיר ויוכל להמליץ על מערכת מתאימה.

בנוסף, גם עם המדריך שלהלן, עדיין כדאי וחשוב שאיש מקצוע יבצע את ההתקנה עצמה. כך תוכלו לוודא שכל הרכיבים השונים מותקנים כל אחד במקומו ואין נזילות או דליפות מהמערכת.

סינון וטיהור מים: מה ההבדל?

כיון שיש קצת בלבול בין המושגים "סינון" ו"טיהור", נתחיל מההבדל בין שני הדברים:

סינון מתייחס ברוב המקרים לסינון של חלקיקים שונים, כגון חול וחלודה. טיהור מים מתייחס להגנה מפני חיידקים, אבל משתמשים בו גם כאשר מדברים על טיהור מריחות רעים וטעמי לוואי במים.

טיהור נעשה על ידי הרחקת חומרים או מינרלים שגורמים לטעמי לוואי במים. בחלק גדול מהמקרים מדובר בספיחה של חומרים אורגניים או בסינון מינרלים שונים, שגם גורמים להיווצרות אבנית, ובחלק אחר יש תוספת של מנורת UV שקוטלת חיידקים.

לחלק ממערכות הסינון והטיהור יש תו תקן, וחשוב מאוד שכאשר אתם בוחרים במערכת טיהור המים שלכם, תבחרו במערכת כזו שיש לה תו תקן. למערכות למניעת אבנית או 'סינון אבנית' אין תו תקן, כיון שאבנית נחשבת (בטעות) לפגם אסתטי בלבד.

למה אנחנו אומרים "בטעות"? כיון שהיווצרות אבנית גורמת לבעיות שהן הרב מעבר לבעיות אסתטיות: היא גורמת להיצרות של צינורות, לנזק לגופי חימום במכונות כביסה, מדיחים וקומקומים, ועוד. הצטברות של אבנית עלולה אפילו לגרום לקצרים, כמו אלה שקורים בדודי חשמל, למשל.

אילו מסננים אנחנו מכירים בשוק?

  • מסננים מכניים, לסינון חלקיקים, חול, חלודה ומשקעים שונים: מסננים אלה מותקנים לעיתים קרובות מחוץ לבית, אחרי השיבר ומונה המים. העלות שלהם לא גבוהה. את המסננים המכניים הללו מנקים מדי פעם והם מחזיקים ברוב המקרים מספר שנים.
  • מסנני פחם: מסננים אלה מיועדים לספיחה של כלור, חומרים כימיים שונים וחומרים אחרים שעלולים לגרום לטעמי לוואי במים ולריחות לא נעימים. את פילטר הפחם מחליפים בהתאם להוראות היצרן – פעם בחצי שנה או שנה. קיימים שני סוגים של מסנני פחם פעיל: בלוק ו-גרגירי. המסנן שמבוסס על גרגרי פחם משולב לעיתים גם במסנן מונע אבנית, שמקטין את ריכוז המינרלים (בעיקר סידן) במים. בנוסף על מערכות סינון מכאניות וכאלה שמבוססות על פחם פעיל יש בשוק גם מערכות אוסמוזה הפוכה שאותן משלבים עם פילטרים שונים.
  • מסנני UV או אולטרא סגול: לא מדובר באמת במסנן, אלא בחלק במערכת הסינון שבנוי מצינור שעובר תחת מנורת UV. הקרינה מהנורה הזו קוטלת חיידקים ובכך למעשה מטהרת את המים. את המנורה מחליפים לרוב בכל חצי שנה. כל המערכות האלה מותקנות בתוך הבית או בדירה, לרוב מתחת לכיור, גם בגלל שמשם הגישה לברז מי השתייה היא הקצרה ביותר.

כיצד מתקינים מערכת סינון מים חיצונית?

מסנן מכני מרכיבים על צינור המים החיצוני, אחרי השיבר (ברז המים העירוני) ומונה המים.

מנתקים את הצינור שאחרי השיבר ומתקינים ברז נוסף, בין שני הברזים האלה מתקינים את המסנן, כאשר גוף המסנן פונה כלפי מטה.

יש לשים לב שהמסנן מותקן בכיוון זרימת המים (על פי החץ שעל גוף המסנן).

אם לבית שלכם מסופקים מים בלחץ גבוה (לרוב מעל 4 אטמוספרות) יש להתקין גם מקטין לחץ.  דבר זה יכול למשל לקבוע אינסטלטור או מתקין מוסמך.

התקנת מערכת מתחת לכיור

התקנת מערכת כזו, ולא משנה כמה שלבים יש בה, מחייבת קידוח חור בשיש או במשטח המטבח, כדי להתקין את ברז המים. מעבר לזה, אלה הם שלבי ההתקנה:

  1. סוגרים את ברז המים הדירתי ומתקינים מפצל ליציאת המים, בהתאם לקוטר הצינור של יציאת המים שמתחת לכיור.
  2. מרכיבים את הפילטרים של מערכת הסינון במקומם, ומוודאים שההרכבה טובה והדוקה, ולא יהיו נזילות.
  3. חשוב מאוד להקפיד על סדר הפילטרים: הפילטר המכני צריך להיות הראשון מכיוון ברז המים, ואחריו הפילטרים האחרים, בהתאם למספרם.
  4. תולים או מתקינים את גוף המערכת במקום שמתחת לשיש או לכיור ומחברים אותה למקור המים.
  5. מתקינים את ברז המים של המערכת על השיש ומחברים אותו ואז פותחים את הברז ומניחים למים לזרום במערכת כחמש דקות, לשם שטיפה שלה.

כדאי מאוד שכל התקנת מערכת טיהור מים או סינון מים תתבצע על ידי מתקין או אינסטלטור. בהצלחה!

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!