ניקוי מאגר מים המדריך

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

המים אשר מגיעים אלינו לברז עוברים דרך ארוכה. המקור שלהם יהיה פתוח ויכול להיות עילי או תחתי כאשר ברחבי ישראל יש מעל ל-1,000 מקורות מים. כל מקור עובר בדיקה וניטור וממשיך לתחנה הבאה. המים לא עוברים באופן ישיר מהמאגר הראשי לברז שלנו. בדרך הוא יעצור בדרך כלל במאגר אזורי, עירוני או של הבניין.

הסיבה לכך שישנם מאגרי ביניים היא שליטה ויכולת הזרמת המים באופן שוטף. המאגרים הקטנים הם אלו שמאפשרים למים להגיע לכל מקום ובכל זמן, גם לקומות הגבוהות בבניינים וגם לבתים מרוחקים. כל התהליך יכול להישמע פשוט וקל, אך כל נקודה דורשת ניטור, בדיקה וניקוי אם עולה צורך.

הגורמים שיכולים לסכן את איכות המים שלנו

המים שלנו משמשים אותנו לשתייה ורחצה. הם מהווים כשני שליש מגופנו וכשהם לא נקיים הם מסכנים אותנו. עם זאת, עלינו לדעת כי המאגרים הם באופן טבעי פתוחים וחשופים למפגעים שונים. מפגע אחד הוא טבעי. בטבע ישנן בקטריות ומזיקים ואלו יכולים לחדור גם אל המים. כדי לבדוק אם ישנם מזיקים ובאיזו כמות, יתבצע ניטור מתמיד.

מקור נוסף שיכול לפגוע במים הוא המקור האנושי. במכוון או בטעות בני האדם גורמים לנזק למים. שפכי המפעלים, חומרי הדברה ושאריות הקשורות בתעשיית בעלי החיים, יכולים לחדור אל מאגרי המים ובסופו של דבר להוביל לזיהום, ביולוגי או כימי. בבדיקות יבחנו גורמים רבים אשר יכולים לפגוע באיכות המים ובכך גם באיכות חיינו.

הכרות עם מאגרי המים

אנחנו יכולים לחלק את מאגרי המים לשניים. המאגרים הראשיים והמאגרים שאחריהם. למשל, מאגר אחד יהיה מי הכינרת. המים עוברים בדיקות מתמידות, סינון ועוברות דרך המוביל הארצי כשהם ראויים לצריכה. לאחר מכן המים יצטברו במאגרים שונים בדרך.

המאגרים יכולים להיות עירוניים, כמו מגדלי המים והם יכולים להיות אפילו בבניינים. כל המערכת יכולה להישמע לנו מורכבת, אך היא יעילה מאד. הבעיה היחידה שיכולה להיות היא זיהום. הוא יכול להיות בדרך בה המים עוברים ויכול להיות במאגר עצמו. כדי להבטיח מים איכותיים חייבות להתבצע בדיקות באופן קבוע.

ניקוי מאגר מים בהתאם לתוצאות הבדיקה

כאשר הבדיקות מצביעות על כך שהמאגר אינו מעביר אלינו מים נקיים, יש צורך לבצע ניקיון. ניקוי מאגר מים יתבצע על ידי חברה המתמחה בתחום והוא יכול לטפל במפגעים ביולוגיים וכימיים. הניקוי יתבצע במספר שלבים ובהתאם לתוצאות הבדיקות.

שלב ראשון – בדיקת המאגר

המעבדה יכולה לבדוק את איכות המים, אך החברה תבדוק את המאגר עצמו. כל מפגע במאגר יכול להוביל לכניסה של מזהמים. לכן, יש לבדוק את שלמותו של המאגר ואת האטמים שלו ולוודא כי אלו שלמים וחזקים ואם לא, יבוצעו פעולות תיקון לפני הניקיון.

שלב שני – ניקוי המאגר

עבור אלו מאיתנו שאינם מכירים את התחום, הניקיון של המאגר יכול להיראות דומה לכל ניקיון של מבנה, שהרי מדובר בחלל גדול שמכיל מים. באמצעים מכניים וידניים החברה תנקה את דפנות המאגר ותוריד שאריות של בקטריות וכל חומר שעלול להיות מזיק או להתפתח כך שיזיק לנו.

שלב שלישי – חיטוי

שלב זה דורש ידע, ניסיון ואחריות רבה. בשלב זה יוחדרו חומרים לתוך המאגר כשהמטרה שלהם היא לחטא אותו. החברה תפעיל שיקול דעת ותחליט איזה מבין החומרים להחדיר, באיזו כמות וכמה זמן יימשך תהליך החיטוי.

לפנות לחברה מקצועית

תהליך הניקוי של מאגר המים יתבצע על ידי חברה מקצועית. לרשותנו עומדת חברת ימית חיטוי מים. החברה מביאה איתה ניסיון רב ואנשי מקצוע שעברו הכשרה לעסוק בתחום זה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!