נוהל חיטוי מאגרי מים

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

 

נוהל חיטוי מאגרי מים הוא נוהל שנקבע על ידי הגורם המפקח הרלוונטי, בדרך כלל משרד הבריאות, ומפרט את כל הנתונים הנדרשים להבטחת איכות המים במאגרי מים. נוהל זה כולל פרטים על אופן ביצוע החיטוי, שלבי התהליך, חומרי החיטוי בהם ניתן ויש להשתמש ותדירות ביצוע התהליך. אם יש לכם מאגר מים ואתם לא מכירים את הנוהל, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בעל הסמכה מתאימה בתחום.

 

מהו נוהל חיטוי מאגרי מים?

מאגרי מים הם מכלים גדולים המחזיקים בתוכם כמויות גדולות של מים לאורך זמן. מים אלה עלולים לסבול מזיהום שחודר אליהם בין באמצעות מערכת המים המרכזית, בין באמצעות חדירה של גורמים מזהמים אל תוך המאגר, ובין באמצעות משקעים וזיהומים שהצטברו בדפנות המאגר לאורך זמן. נוהל חיטוי מאגרי מים הוא נוהל שמיועד להבטיח את איכות המים במאגרי מים, גם אם לא נתגלה זיהום ספציפי, ולבטח כאשר זיהום כזה אכן נתגלה.

הנוהל נקבע על ידי הגורם המפקח, בדרך כלל משרד הבריאות, אך לא רק. גם משרד החקלאות למשל מפרסם נוהל דומה עבור מאגרי מים המשמשים חקלאים בתהליכי ההשקיה של שדותיהם. בנוהל זה מפורטים כל הפרטים הנדרשים על מנת להבטיח שמאגרי המים בהם נעשה שימוש, הם תקינים ואינם מהווים סכנה לאיכות המים.

 

מהם הפרטים המפורטים בנוהל?

נוהל חיטוי מאגרי מים כולל שורה של פרטים וכללים, ובהם: התדירות בה יש לבצע את החיטוי, סוגי חיטוי, חומרי חיטוי מותרים לשימוש, התאמת חומר החיטוי לסוג המאגר, מינון חומר החיטוי שיש להשתמש בו, השלבים השונים שצריכים להיכלל בתהליך החיטוי, אופן ביצוע החיטוי, אופן בדיקת איכות המים באופן שגרתי, לאחר שנתגלה זיהום ולאחר שבוצע חיטוי וכן הלאה. פרטים אלה מספקים את כל המידע הנדרש על מנת להבטיח לבעל המאגר שלאחר ביצוע החיטוי, המים שנמצאים במאגר הם מים בטוחים לשימוש, ובלבד שבעל המאגר מבצע את כל ההוראות המפורטות בנוהל.

 

מי מכיר את הנוהל ומי מבצע את החיטוי?

בעלי מאגרי המים, למשל חקלאים, בעלי בריכות שחייה או בעלי מפעל לייצור משקאות, הם בדרך כלל לא האנשים שמבצעים את החיטוי ואינם אמורים להכיר את הנוהל. נוהל זה הוא עניין מקצועי לחלוטין, אותו מכירים לפני ולפנים אנשי מקצוע המתמחים בתחום של חיטוי מאגרי מים. המשמעות היא שאם יש ברשותכם מאגר מים לשימוש כלשהו, אתם רוצים להזמין איש מקצוע בעל הסמכה בתחום, על מנת שיקבע עבורכם שגרת חיטוי קבועה למאגרי המים שלכם, וגם יבצע את החיטוי עבורכם.

 

נוהל חיטוי מאגרי מים הוא נוהל חשוב המיועד להבטיח את בטיחות השימוש במים בכל סוג של מאגר מים. הנוהל נקבע על ידי הגורם המפקח האחראי, והחיטוי על פי הנוהל צריך להתבצע על ידי גורם מוסמך בלבד.

נוהל חיטוי מאגרי מים

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!