חיטוי צנרת מים

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

חיטוי צנרת מים המדריך

חיטוי צנרת מים היא פרוצדורה שנכון לבצע אותה אחת למספר שנים ולבטח לאחר שהתעורר חשש להתפתחות זיהום בצנרת. מתי אמור להתעורר חשש כזה? איך יודעים שמשהו בצנרת לא תקין? איך מבצעים חיטוי והאם עבור כל סוג של זיהום מבוצע אותו סוג של חיטוי? כמה זמן לאחר ביצוע החיטוי אפשר להתחיל להשתמש שוב במים? את כל התשובות לכל השאלות תוכלו למצוא במדריך הבא.

מתי נדרש לבצע חיטוי צנרת מים?

חיטוי צנרת מים הוא שמו של שירות שאותו אפשר להזמין הן עבור צנרת מים במבנים פרטיים והן עבור צנרת מים בתעשייה. בכל אחד מן המקרים מבוצע החיטוי בצורה שונה ובתדירות שונה, אבל בסך הכל, בכל המקרים מיועד החיטוי להשיג אחת משתי המטרות הבאות: לשמר רמה גבוהה של איכות המים הזורמים בצנרת ו/או לטהר את הצנרת מזיהום שחדר אליה ומשפיע על המים הזורמים דרכה.

ככלל, נכון לבצע חיטוי צנרת מים אחת לתקופה, כשתדירות החיטוי הנדרש יכולה להשתנות בהתאם ליישום. כאשר מדובר ביישומים תעשייתיים בתחום הייצור של מזון ומשקאות, תהליכי החיטוי אמורים להתבצע אחת למספר חודשים ואף יותר מכך. כאשר מדובר ביישומים תעשייתיים אחרים, ראוי לבצע את החיטוי אחת לשנה לפחות, וכאשר מדובר ביישומים פרטיים כמו צנרת ביתית רגילה, תדירות זו יכולה להגיע לכדי אחת לחמש או עשר שנים.

חיטוי צנרת מים בדירות ובתים פרטיים

בנוסף לכך, חיטוי צנרת מים נדרש בכל מקרה שבו עולה חשש לחדירת זיהום לצנרת. חדירת זיהום יכולה להתרחש ברמת מערכת המים העירונית או הארצית, ובמקרה כזה תודיע על כך הרשות הרלוונטית ואף תעשה את כל הנדרש על מנת לטפל בזיהום. יחד עם זאת, גם לאחר הטיפול בזיהום ברמה הארצית או העירונית, עלולים להישאר שיירים של הזיהום בתוך המערכת הביתית והאחריות לטפל בשאריות זיהום אלה היא על דיירי הבית בלבד. חדירת זיהום יכולה להתרחש גם באינספור מקרים אחרים מבלי שדיירי הבית בכלל מודעים לכך. כך למשל, כאשר קיים איטום לקוי באחד מחיבורי הצנרת בתוך הבית או כאשר ישנו קרע בצינור מים בתוך בר המים במטבח, ייתכן ומתקיימים התנאים להתפתחות מושבת חיידקים שיכולה בסופו של דבר להשפיע על המים הזורמים בצנרת כולה, וכל זאת מבלי שדיירי הבית בכלל מודעים לכך.

כאשר עולה חשש לזיהום כזה של צנרת המים, חשוב מאוד לבצע חיטוי צנרת מים. חשש זה יכול לעלות כאשר ישנה ידיעה לגבי תקלה אפשרית במערכת המים או במקרים בהם מזוהה טעם לוואי חריג במים, צבע חריג של המים, רעשים מוזרים בזרימת המים לאורך זמן ואפילו עלייה ברמת התחלואה בבית. בכל אחד מן המקרים הללו, יש בהחלט מקום לבצע בדיקה של איכות המים בבית. בדיקה זו תאמת או תפריך את החשש ועל פי הצורך ניתן לבצע מייד לאחר מכן את החיטוי הנדרש לצנרת המים הביתית.

כיצד מבוצע חיטוי צנרת מים?

תהליך החיטוי של צנרת מים יכול להשתנות מאוד ממקרה למקרה. ככלל, במדריך זה נעסוק בחיטוי של צנרת מים ביתית, שכאמור יכול להיות שונה מאוד מחיטוי קו הייצור של מפעל לייצור משקאות למשל. ככלל, כל תהליך חיטוי מתחיל בביצוע בדיקה של איכות המים. בדיקה זו מבוצעת בדרך כלל באמצעות קיטים כימיים המאפשרים לזהות חומרים או רכיבים מזהמים בזרם המים פשוט באמצעות טבילת סטריפ בתוך כוס מים שנלקחו מאותה צנרת. בהתאם לתוצאות הבדיקה יש לבצע המשך בדיקה כדי להבין כיצד הגיע הזיהום אל תוך צנרת המים וכיצד יש למנוע את המשך הזיהום.

כך למשל, אם בבדיקת איכות המים מתברר שבצנרת המים זוהו חיידקי אי קולי, סביר להניח שנוצר פה זיהום בגין חדירת מי ביוב אל תוך צנרת המים. על אף שקשה לחשוב על סיטואציה שבה אכן חודרים מי ביוב אל תוך צנרת המים, מצבים אלה יכולים לקרות וגם קורים, בעיקר לאור פגיעות לאורך צנרת המים ו/או צנרת הביוב, חלחול המים המזוהמים בקרקע או בקירות המבנה וחדירה למערכת המים. תהליכים אלה יכולים להתרחש במשך חודשים ארוכים, אבל בסופו של דבר הזיהום מגיע אל "יעדו".

חיטוי וניקוי מאגרי מים

בהמשך לדוגמא שנתנו, אם הגורם המקצועי אכן מזהה נוכחות של חיידקי אי קולי, עליו להמשיך ולחקור בכדי להבין כיצד זה קרה ומהן הפעולות שיש לבצע על מנת למנוע את המשך הזיהום. חיטוי צנרת מים במצב זה מבלי לתקן את המצב שהוביל להיווצרות הזיהום כמוהו ככוסות רוח למת. אם לא טופל מקור הזיהום, יום לאחר החיטוי שוב יחזור הזיהום לצנרת המים ולא השגנו כלום. בדיוק מהסיבה הזאת, חשוב מאוד להזמין את שירות החיטוי מגורם מקצועי שיבצע עבודה יסודית ומסודרת ולא ימהר להזרים את חומר החיטוי בצנרת כאילו בכך נגמר הסיפור כולו.

בהנחה שאכן אותר מקור הזיהום וטופל כנדרש, ניתן להמשיך בתהליך החיטוי. בהתאם לסוג הזיהום ייתכן שתידרש שטיפה יסודית של צנרת המים, שטיפה שניתן לבצע באמצעות מכונות מים המייצרות זרמי מים בלחץ עצום וכן שימוש בקיטור המוזרם במהירות אל תוך צנרת המים. לשם כך יש לבודד את צנרת המים מהמערכת הראשית ולייצר נקודת כניסה ונקודת יציאה מהצנרת כך שכל חומר חיטוי וכל פעולת חיטוי שתבוצע, תשפיע על הצנרת כולה ותהיה מוגבלת לצנרת הבית.

בהמשך, יחליט הגורם המקצועי על שלושת הפרמטרים הבאים:

  • סוג חומר החיטוי – בעולם החיטוי ישנו מגוון רחב של חומרי חיטוי שניתן להשתמש בהם. חלקם מיועדים לאפשר לנו להשיג טיהור של המים מבלי לפגוע ברכיבי המערכת או לסכן את המשתמשים במים יתר על המידה. כך למשל, אוזון או כלור הם חומרים שאפשר לעשות בהם שימוש נרחב בתהליכי חיטוי ועל אף שכמויות גדולות מהם יכולות בהחלט לסכן חיי אדם, כמויות כאלה לא נדרשות ואם מקפידים על כמה כללים בסיסיים (וגורם מקצועי חייב להקפיד עליהם כמובן), לא אמורה להתעורר סכנה כלשהי לבריאות המשתמשים במים לאחר החיטוי. לעומתם ישנם חומרי חיטוי המתאימים לחיטוי נקודתי, כמו למשל אלכוהול או חומצות, והשימוש בחומרים אלה הוא נדיר למדי ומתאים למקרים ספציפיים בלבד. במרבית המקרים, חיטוי צנרת מים יבוצע באמצעות כלור, אוזון או שילוב כלשהו ביניהם.
  • מינון חומר החיטוי – לאחר קבלת החלטה על חומר החיטוי שבאמצעותו יבוצע החיטוי, על הגורם המקצועי להחליט מה יהיה המינון של חומר החיטוי. מינון זה נקבע בהתאם לסוג הזיהום שזוהה, בהתאם לרמת הזיהום במערכת ובהתאם לעוצמת החיטוי שמציע חומר החיטוי. המדובר כמובן בהחלט מקצועית לחלוטין, שמתקבלת על סמך חישובים מקצועיים שעל איש המקצוע לבצע.
  • פרק זמן החיטוי – לאחר שהוחלט על סוג חומר החיטוי ומינון חומר החיטוי, על איש המקצוע להחליט למשך כמה זמן יש להשאיר את חומר החיטוי בתוך הצנרת על מנת להשיג את אפקט החיטוי הנדרש. כמו כן, על איש המקצוע להחליט מהן הפעולות שיש לבצע על מנת להבטיח שחומר החיטוי יחדור לכל חריץ וכל סדק לאורך הצנרת, כך שלא יישאר מקום אחד שבו יכול הזיהום להסתתר. לרשות איש המקצוע ישנן טכניקות שונות להבטיח זאת, כמו למשל מכות על גבי צנרת המים, יצירת גלי לחץ בתוך הצנרת וכן הלאה, הכל בכדי להשיג חדירה מיטבית ומרבית של חומר החיטוי לכל רחבי הצנרת.
  • צנרת מים ביתית היא צנרת שהסיכון בה לסבול מזיהום הוא הנמוך ביותר, למשל כאשר משווים זאת לקווי מים במבנים ציבוריים ובמבני תעשייה. יחד עם זאת, כל צנרת וכל מערכת מים עלולה לסבול מזיהום שפוגע בטעמם של המים או אף יוצר סיכון למשתמשים במים, ולכן ישנם בהחלט מצבים בהם נדרש חיטוי צנרת מים ביתית, וחיטוי כזה צריך להתבצע על ידי איש המקצוע המתאים.

    באילו מקרים נדרש חיטוי צנרת מים ביתית?

    לו הייתם מביטים בתוך צנרת המים הביתית שלכם, ייתכן שהייתם מתחילים לחשוש לשתות מים מהברז, אך לחשש זה אין כל יסוד. צנרות ביתיות עשויות מתכת סובלות בדרך כלל מהיווצרות חלודה בתוך חלל הצנרת, אך חלודה זו אינה משפיעה על איכות המים ואין כל חשש לשימוש בהם. כיום כבר לא עושים שימוש בצינורות מתכת אלא בצינורות פלסטיק שפותרים גם את עניין החלודה.

    פרט לעניין החלודה, צנרת מים ביתית עלולה לסבול מזיהום בגין חדירה של זיהום אל מערכת המים הביתית או השכונתית, והיווצרות משקעים מזהמים בתוך הצנרת. זיהום זה יכול להגיע ממי התהום, ממערכת הביוב או ממקור המים המרכזי שמעביר מים לכל בתי השכונה. את הזיהום ניתן לזהות תחילה על ידי זיהוי של שינוי בטעמם של המים ובהמשך לכך גם תיתכן הופעת מחלות זיהומיות בקרב המשתמשים במים. אם משהו במים מפריע לכם, אם הטעם שלהם אינו כתמול שלשום או שאתם מזהים שצבעם משתנה והם אינם צלולים כבעבר, אתם צריכים לבצע חיטוי צנרת מים ביתית.

    מה כולל התהליך של חיטוי צנרת מים ביתית?

    בשלב הראשון יש למצוא את מקור הזיהום ואופיו. לשם כך, מבוצעת סגירה של אספקת המים לבית, מערכת הצינורות מרוקנת ממים, ומבוצעת בדיקה של איטום הצנרת בכל הנקודות. לאחר מכן מוזרמים בלחץ גבוה על מנת לשטוף משקעים שנדבקו בדפנות הצנרת הפנימיות, ולאחר מכן מיושם חומר חיטוי. חומר החיטוי צריך להתאים לסוג הזיהום בצנרת ולכן חשוב שהתהליך כולו יבוצע על ידי איש מקצוע בעל ההסמכה הנדרשת בחיטוי מאגרי וקווי מים. את חומר החיטוי יש להשאיר בצנרת למשך פרק זמן קבוע מראש, במהלכו ימוסס חומר החיטוי את כל המשקעים ויחטא את דפנות הצנרת בצורה מלאה.

    לבסוף מבוצעת שטיפה יסודית של הצנרת על מנת לוודא שלא נותרו בה שאריות של חומר חיטוי או של גורם הזיהום, וכן מבוצעת בדיקה של איכות המים בכדי לוודא שהזיהום לא קיים עוד במערכת המים הביתית.

    חיטוי צנרת מים ביתית עשוי להידרש לאחר שנתגלה זיהום במים הזורמים בבית או במקור המים שמספק את המים לבית. את הזיהום ניתן לזהות לפי טעמם של המים, הופעת מחלות זיהומיות בקרב דיירי הבית או הודעה של חברת המים. תהליך החיטוי צריך להתבצע על ידי גורם מוסמך בחיטוי מאגרי וקווי מים.

    חיטוי צנרת מים ביתית

השלבים האחרונים של תהליך החיטוי

לאחר שבוצע החלק המרכזי של החיטוי, כעת נותר להחזיר את המערכת למצבה המקורי ולהכין אותה לקראת הזרמה מחודשת של מים. לשם כך מבצע איש המקצוע שטיפה יסודית של צנרת המים, וזאת באמצעות ריקון הצנרת מחומר החיטוי, ביצוע שטיפה באמצעות מכונות ייעודיות המייצרות זרם גבוה. גם שטיפה זו צריכה להתבצע בצורה מקצועית למשך פרקי זמן מדויקים על מנת להבטיח שלא נותרו שיירי זיהום או שיירי חומר חיטוי במערכת. לאחר ביצוע השטיפה, מחזיר הגורם המקצועי את זרם המים בצורה מדורגת ומפעיל את זרם המים למספר דקות. לאחר מכן מבוצעת בדיקה נוספת של איכות המים בצנרת ובבדיקה זו ניתן לבחון האם נותרו בצנרת שיירים של הגורם המזהם או של כל גורם מזהם אחר, וכן האם נותרו בצנרת שיירים של חומר חיטוי. בדיקה זו היא שנועלת למעשה את תהליך החיטוי ובמידה והבדיקה עברה בצורה טובה, ניתן לחזור ולהמשיך להשתמש במי הברז כשהפעם ברור שהמים מטוהרים ונקיים לחלוטין.

חיטוי צנרת מים בבית, מלבד צנרת המים הביתית

בתוך המרחב הביתי בו אנו חיים ישנן מערכות מים שונות שבכל אחת מהן אנו עשויים להידרש לתהליך חיטוי, וזאת מעבר לצנרת המים הביתית. כך למשל, אחת המערכות הרגישות ביותר לזיהומים בבית המודרני היא המערכת של בר מים. המדובר במכשיר קטן שעומד לאורך שנים כשהוא חשוף לאוויר הפתוח. ייתכן שמעולם לא יצא לכם לעשות זאת, אבל אם תפתחו את הגוף המרכזי של בר המים במטבח שלכם, תוכלו לגלות שם המון קורוזיה, אבנית שהצטברה, סימני חלודה וסימנים של שחיקה משמעותית. כל זה נמצא במרחק של מ"מ בודדים מצינורות המובילים את המים שאותם אתם שותים, ובמקרים מסוימים המרחק הזה מתאפס לחלוטין והזיהומים חודרים אל תוך זרם המים.

חיטוי צנרת מים במכונות קפה

מצב דומה מתקיים גם במכונות קפה למיניהן שגם הן פועלות בצורה דומה לבר מים, גם אם הפעולה המדויקת והמטרה הסופית הן מעט שונות. בשני המקרים הללו, אנחנו מסתפקים בדרך כלל בהחלפה תקופתית של המסננים, אלא שהזיהומים מתקיימים דווקא במערכות הפנימיות של המכונות הללו ולכן חשוב לבצע חיטוי צנרת מים של מכונות אלה אחת לתקופה, או פשוט להחליף את המכשירים אחת למספר שנים.

מערכת ביתית נוספת שחשוב לתחזק אותה בהיבט זה היא מערכת ההסקה הביתית. המדובר במערכת סגורה לחלוטין שבה זורמים מים חמים בתוך רדיאטורים לחימום הבית. ככלל, גם אם קיים בתוך מערכת ההסקה סוג כלשהו של זיהום בקטריאלי או כימי, לא סביר שהזיהום הזה ישפיע על מי השתייה בבית, ויחד עם זאת במצבים שונים של הפסקות מים חוזרות ונשנות, שיפוץ הבית וכן הלאה, יכול בהחלט להיווצר מצב בו זיהומים ממערכת המים של ההסקה חודרים אל תוך צנרת המים הביתית באופן שיכול לסכן את בריאות בני הבית.

בכל המקרים הללו, ראוי ונכון לפחות לבצע בדיקה אחת לתקופה ובהתאם לתוצאות הבדיקה להחליט כיצד לפעול. גורם מקצוע המתמחה בתחום של חיטוי צנרת מים ידע להמליץ לכם על בדיקות נוספות שתוכלו לבצע במרחב הביתי, לסייע לכם בפענוח תוצאות הבדיקות ולהבין עד כמה המצב חמור ועד כמה באמת נדרש המשך טיפול, ועל פי הצורך אם המשך טיפול כזה אכן נדרש, יוכל אותו גורם מקצועי לספק לכם את השירות הדרוש לכם.

האם נכון לבצע את החיטוי באופן עצמאי?

הדבר החשוב ביותר להזהיר מפניו הוא ביצוע חיטוי צנרת מים באופן עצמאי. תהליך החיטוי הוא תהליך סופר מקצועי שדורש ידע רשמי והסמכה מקצועית ולא כל אחד יכול לבצע את החיטוי. למעשה, אנשי מקצוע המספקים שירותי חיטוי מחויבים לעמוד במספר קריטריונים על מנת לקבל רישיון לעסוק בתחום זה. הסיבה לכך היא שחיטוי לא מקצועי יכול לגרום ליצירת אשליה של מים מטופלים ומטוהרים כשבפועל המים מזוהמים ואולי נושאים בחובם סיכון. חיטוי לא מקצועי יכול גם להחמיר את מצב הזיהום ולהפוך אותו מזיהום נסבל לזיהום מסוכן ולבסוף חיטוי לא מקצועי יכול להוסיף סיכון נוסף של חשיפה לחומרי חיטוי מסוכנים במינונים מסוכנים.

בהתאם לכך, לא משנה אם מדובר בחיטוי בר המים הביתי, מכונת הקפה הביתית או הצנרת הביתית, את החיטוי אתם לא רוצים לבצע בעצמכם. אתם לא רוצים לעשות את זה מכיוון שאם אתם עושים חיטוי הרי שאתם מבינים את החשיבות שלו, ואתם אמורים גם להבין את הסיכון שאתם לוקחים על עצמכם כאשר אתם עושים את התהליך בצורה לא מקצועית וללא המכשור, החומרים והידע הנדרשים. אתם לא רוצים לעשות את זה כי מי שעלול לסבול מזה הוא אתם ובני המשפחה שלכם.

איך לבחור את איש המקצוע המתאים?

ככלל, חיטוי צנרת מים הוא שירות המוצע כיום על ידי חברות העוסקות בתחום החיטוי וכן על ידי אנשי מקצוע פרטיים המציעים את השירות כעצמאים בשוק. בפועל, לא משנה אם אתם מזמינים חברת חיטוי או מומחה חיטוי עצמאי, מה שחשוב הוא שאתם לא מזמינים גורם קיקיוני שאין לו את ההסמכות הנדרשות בכדי לספק את השירות שהוא מספק. איש מקצוע המציע שירותי חיטוי צנרת מים חייב לאחוז בהסמכה רשמית כנדרש, וכן חייב להיות מומחה רשום ומורשה. בחברות חיטוי יהיה לכם קל יותר וטבעי יותר לוודא את הרמה המקצועית ואת ההסמכה של הצוות המקצועי, אך תוכלו בהחלט לבקש לראות תעודות רישוי גם של אנשי מקצוע עצמאים לחלוטין.

המלצות לא בדיוק יסייעו לכם בתחום זה, שכן המלצות של אדם פרטי וחסר ניסיון בתחום לא באמת יכולות להעיד על הרמה המקצועית של אנשי המקצוע בהם הוא נעזר בעבר. יחד עם זאת, חוות דעת מקצועיות של גורמים העוסקים בתחומים משיקים בהחלט יכולות לסייע לכם לקבל את ההחלטה המתאימה לכם ביותר. כך למשל, תוכלו להסתייע בחברות העוסקות בתשתיות אינסטלציה, מעבדות העוסקות בתחום של בדיקת איכות המים, חברות אינסטלציה וכן הלאה – גורמים אלה לבטח מכירים מומחים בתחום של חיטוי צנרת מים ויכולים לתת לכם חוות דעת מקצועיות כנדרש.

חיטוי זיהומים בצנרת המים

בשורה התחתונה, חיטוי צנרת מים הוא תהליך שאתם רוצים לבצע בכל מקרה בו עולה אצלכם החשש לזיהום במערכת המים שלכם או כאשר חלף זמן רב מאוד מאז אוכלס הבית או מאז עשיתם את תהליך החיטוי הקודם. בכל מקרה בו אתם מרגישים טעם לוואי חריג, צבע מים חריג או עלייה חריגה בתחלואה בבית ללא הסבר סביר לכך, אתם בהחלט רוצים לפחות להזמין בדיקה של איכות המים. בדיקה זו תוכל לסייע לכם לקבל תמונה על איכות המים הזורמים בצנרת הבית, ובהתאם לכך לקבל החלטה לגבי ביצוע חיטוי כולל לצנרת המים.

שימו לב שחיטוי צנרת מים יש לבצע לא רק עבור הצנרת המרכזית של המים בבית, אלא גם עבור מערכות מים קטנות יותר כמו בר מים, מכונת קפה, מערכת הסקה ביתית וכדומה.

צנרת מים, על אף שהמים זורמים דרכה כל העת, היא בפועל גם סוג של מאגר מים. כל עוד הברז בקצה הצנרת פתוח, המים זורמים דרך הצנרת, אך ברגע שנסגר הברז, המים עומדים בתוך הצנרת באופן שמאפשר למזהמים ומשקעים להידבק אל דפנות הצנרת. מהסיבה הזאת, חשוב לבצע חיטוי צנרת מים אחת לתקופה, על מנת להבטיח את איכות המים שהיא מובילה, בין שמדובר במים לשימוש חקלאי ובין שמדובר במי שתייה.

מדוע נדרש בכלל חיטוי צנרת מים?

אנשים שעובדים עם מאגרי מים יכולים בדרך כלל להבין מדוע יש צורך לנקות את המאגרים ולהעביר אותם תהליך של חיטוי, אך לגבי הצנרת ההבנה הזאת לא תמיד קיימת. ידוע הרי לכל שמים זורמים הם בדרך כלל נקיים, אלא שנקי זה עניין יחסי וגם המים לא תמיד זורמים בתוך הצנרת. במרבית יישומי הצנרת, הזמן שלאורכו עומדים המים במקומם בתוך הצנרת הוא ארוך יותר מאשר הזמן במהלכו הם זורמים דרכה, ולכן הצנרת עצמה מתפקדת כמעין מאגר מים צר וארוך. בנוסף לכך, גם מים זורמים הם עדיין מים שיכולים להיות מזוהמים, וגם תוך כדי הזרימה שלהם נצמדים מזהמים ומשקעים אל דפנות הצנרת באופן שיוצר לאורך זמן שכבות של לכלוך.

על אף שהמים שיוצאים מהצינור נראים לכם נקיים, הם עלולים בהחלט להכיל בתוכם סוגים שונים של מזהמים כדוגמת וירוסים וחיידקים, וכן סוגים שונים של משקעים כדוגמת מתכות כבדות, גרגרי חול ועפר וכן הלאה. מהסיבה הזאת, חיטוי צנרת מים הוא תהליך חשוב שיש להקפיד עליו הן עבור מי שתייה והן עבור מים לחקלאות.

כיצד מבוצע חיטוי צנרת מים?

בניגוד לחיטוי מאגר מים, הגישה אל החלל הפנימי של צינורות המים היא מוגבלת, ולכן לא ניתן לבצע פעולות שפשוף פיזיות של דפנות הצנרת. על כן, תהליך החיטוי מתחיל בריקון הצנרת ממים ובדיקת האיטום שלה כדי לוודא שאין נקודות דרכן יכולים לחדור מזהמים אל תוך הצנרת או עליהן יכולים להצטבר משקעים ומזהמים. בהמשך, מבוצע חיטוי באמצעות הזרמת מים בלחץ גבוה בתוספת חומר חיטוי חזק. לבסוף מוזרמים מים בתוספת חומרים המיועדים להסיר שכבות של לכלוך ומשקעים מדפנות הצנרת, ואלו נותרים עומדים בצנרת למשך מספר שעות על מנת שיוכלו לעשות את פעולתם.

בשלב הסופי של חיטוי צנרת מים, מבוצעת שטיפה בלחץ גבוה של הצנרת על מנת להסיר את כל שאריות הלכלוך שהוסר ואת כל שאריות חומרי החיטוי שנעשה בהם שימוש, עד ליציאת מים צלולים ונקיים מקצה הצנרת. ווידוא איכות המים לבסוף מבוצעת באמצעות בדיקות כימיות שמשקפות את הרכב המים והחומרים המצויים בהם.

בין שהצנרת שלכם מחוברת למאגר מים ובין שמדובר בצנרת ביתית פשוטה, צנרת מים יכולה להפוך לגורם למחלות ולכן חשוב לבצע חיטוי צנרת מים מעת לעת. איש מקצוע המתמחה בתחום זה יוכל להמליץ לכם על תדירות החיטוי ועל שיטת החיטוי הנכונה לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!