חיטוי מאגרי מים משרד הבריאות

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

בכל הקשור לנושא של חיטוי מאגרי מים בבניין משותף באישור משרד הבריאות מפרסם הוראות ברורות, המפרטות את חובת החיטוי, הבדיקה, הדיווח והפיקוח על איכות המים במאגרי מים. הוראות אלה מהוות המלצה בכל הקשור למגזר הפרטי ולניהול משק המים הביתי, ומהוות חובה עבור גורמי ייצור שפעילותם מערבת מים המגיעים בסופו של דבר לצרכן הסופי דרך המוצר אותו הם מספקים.

משאבות מים

מהי החובה שמטיל משרד הבריאות על חיטוי מאגרי מים?

משרד הבריאות הוא הגוף המפקח בישראל על כל הנושא של בריאות הציבור, וככזה עליו לגבש הוראות מפורטות לגבי ביצוע מגוון רחב של פעולות המיועדות ליצור ולשמר מצב של היגיינה וניקיון לטובת בריאות הציבור. דברים אלה נכונים גם לנושא של חיטוי מאגרי מים בענף החקלאות בו משתמשים במאגרים אלה להשקיה, בענף התעשייה בו משתמשים במאגרים אלה לייצור משקאות ודברי מזון, בבריכות שחייה בהן משמשים המאגרים כמוצר עצמו המוצע לציבור הרחב וכן הלאה.

חיטוי מאגרי מים משרד הבריאות חברת ימית 

הוראות משרד הבריאות אינן מתייחסות לסוג ספציפי של מאגר ואינן מפרטות כיצד יש לבצע את החיטוי. בנושא של חיטוי מאגרי מים משרד הבריאות רק מכתיב את הסטנדרטים בהם נדרשים בעלי העסק לעמוד על מנת להיות זכאים לרישיון משרד הבריאות ולאישור הפעלת העסק, אך את החיטוי עצמו על בעל העסק לבצע באופן עצמאי על ידי שכירת איש מקצוע המתמחה בתחום זה. על כן, החובה שמטיל משרד הבריאות היא חובת העמידה בסטנדרטים שהוא מכתיב, וכל עוד עומד העסק בחובה הזאת, הוא יכול לבחור בכל שיטת חיטוי שמתאימה לו.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים, מגביל משרד הבריאות את השימוש בסוגים מסוימים של חומרי חיטוי וטכניקות חיטוי וזאת מתוך ניסיון שנצבר בתחום וידיעה ברורה כי שימוש באלו, עלול לגרום לפגיעה עתידית שאולי לבעל העסק אין מספיק ניסיון בכדי להיות מודע לה.

כיצד ניתן להשיג את הוראות משרד הבריאות בנושא חיטוי מאגרי מים?

הוראות משרד הבריאות מפורסמות על ידו באמצעות שורה של מדריכים המיועדים לענפי התעשייה ותחומי הפעילות השונים. אם מדובר במפעל לייצור משקאות, הרי למשרד הבריאות ישנו מדריך שלם בו מפורטות כלל ההוראות להקמה, ניהול ותפעול של מפעלי מזון ומשקאות, ובמדריך זה נמצאות גם ההוראות הנדרשות סביב הנושא של חיטוי מאגרי מים. למשרד הבריאות יש מדריכי הוראות גם לתחום בריכות השחייה, מאגרי מים חקלאיים וכדומה, ולכן יש לפנות למשרד הבריאות או לאתר האינטרנט של המשרד ולבקש את המדריך המתאים.

בכל הנושא של חיטוי מאגרי מים משרד הבריאות הוא אינו גוף מבצע או מייעץ, אלא גוף מפקח. משרד הבריאות מכתיב את הסטנדרטים והחובות בהם יש לעמוד בכדי לקבל רישיון ואישור להפעלת מערכות המים השונות, ועל בעל העסק או בעל מערכת המים לעמוד בסטנדרטים אלה. באתר המשרד ניתן לקבל פרטים נוספים לגבי הוראות אלה לכל ענף וענף.

חיטוי מאגרי מים משרד הבריאות

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!