חיטוי מאגרי מים בבניין משותף

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

מאגרי מים הם לא משהו שאפשר למצוא בכל בניין משותף, אך ישנם בהחלט בניינים משותפים רבים בהם מותקנים מאגרי מים לשימושים שונים, החל ממאגרי מים לשעת חירום, דרך מאגרים לכיבוי אש וכלה במאגרי מים המהווים חלק ממערכת לחץ מים המיועדת לספק מים לקומות הגבוהות של המבנה. אם במבנה שלכם ישנם מאגרי מים כאלה, חלות עליכם תקנות בנושא של חיטוי מאגרי מים בבניין משותף, במטרה להבטיח את בטיחות השימוש במים. תקנות אלה נכונות לשעת חירום, קרי חשש לזיהום המים במבנה, אך הן נכונות גם בשגרה.

אלו מאגרי מים אפשר למצוא בבניינים משותפים?

מאגר המים הראשון שאפשר למצוא בכל בניין משותף הוא כמובן דוד השמש. יחד עם זאת, דוד שמש הוא מאגר מים פרטי הנמצא באחריותו של כל צרכן או כל יחידת דיור במבנה. ישנם בניינים משותפים בהם חימום המים מתבצע בצורה מרוכזת על ידי מערכת חימום והסקה מרכזית, ובמקרה כזה ישנו מאגר מים גדול המשרת את כל דיירי הבניין. זוהי הדוגמא הראשונה, אך לא היחידה של מאגר מים בבניין משותף. מאגר מים שנועד לכיבוי אש בצורה אוטומטית בשעת שריפה, מאגר מים המיועד לשרת את הדיירים בשעת חירום/ מלחמה, או מאגר מים שממלא תפקיד במערכת לחץ מים לקומות הגבוהות במבנה – כל אלה הן דוגמאות נוספות למאגרי מים בבניין משותף.

מדוע נדרש חיטוי מאגרי מים בבניין משותף?

בין שמדובר במאגר שהמים בו נמצאים בשימוש תמידי ובין שמדובר במאגר מים שהמים עומדים בו לאורך זמן, בכל מאגר מים קיים סיכון של חדירת מזהם ושקיעתו אל דפנות המאגר באופן שמזהם את המים על בסיס קבוע. זיהום כזה יכול להסתכם בפגיעה בטעמם של המים, אך הוא יכול גם לגרום לפגיעה בבריאות המשתמשים במים, עד כדי מחלות זיהומיות. על מנת להבטיח את בטיחות השימוש במים, יש לבצע חיטוי של מאגרי המים, ואת זה ניתן לבצע באמצעות שירות חיטוי מאגרי מים בבניין משותף.

מי מספק את השירות?

פעולות חיטוי של מאגרי מים הן פעולות מקצועיות הדורשות ידע מקצועי, ולכן מבוצעות על ידי אנשי מקצוע בעלי הסמכה בתחום של חיטוי מאגרי וקווי מים. תהליך החיטוי מבוצע במספר שלבים, ובו יש לדעת במדויק באיזה חומר חיטוי להשתמש, באיזה מינון ולמשך כמה זמן, וכן יש לדעת כיצד לבדוק את רמת האיטום של המאגר וכיצד למנוע חדירה עתידית של מזהמים. כמו כן, חשוב לוודא בסוף התהליך שלא נותרו שאריות חומר חיטוי במאגר. מהסיבות הללו, תהליך החיטוי חייב להתבצע על ידי גורם מקצועי ומוסמך ולא באופן עצמאי.

לא בכל בית משותף ישנם מאגרי מים מרכזיים המשרתים את כלל הדיירים בבניין, אך ישנם בהחלט בניינים כאלה, ובהם יש לבצע חיטוי של מאגרי המים על בסיס קבוע, ולבטח בשעת גילוי זיהום, על מנת להבטיח את בטיחות השימוש במים לדיירי הבניין. חיטוי המאגרים מבוצע במסגרת שירות חיטוי מאגרי מים בבית משותף, המסופק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים.

אילו מאגרי מים אפשר למצוא בבניינים משותפים?

מאגר המים השכיח ביותר, אותו אפשר למצוא בכל בניין משותף, ולמעשה בכל מבנה מגורים הוא דוד השמש. דוד השמש הוא מאגר מים לכל דבר ועניין ועל אף שבשגרה אין כל צורך לחטא אותו, במידה ונתגלה זיהום במערכת המים, יש להניח כי זיהום זה שקע אל דפנות הדוד, ויש לבצע חיטוי לכל דודי השמש במבנה, או להחליפם לחלוטין. במקרה כזה גם יידרש חיטוי לקווי המים בבניין.

מעבר לדודי השמש, ישנם בניינים משותפים בהם אפשר למצוא מאגרי מים מרכזיים כדוגמת מאגר מים להסקת הבניין, מאגר מים לשעת חירום, מאגר מים המשמש ליצירת לחץ מים לקומות הגבוהות של הבניין וכן הלאה. מאגרי מים אלה, בחלקם אינם חשופים לחדירת מים חיצונית וגם אין כל כך משמעות לאיכותם, כמו למשל מאגר המים של הסקת הבניין. יחד עם זאת, מאגר מים ליצירת לחץ גבוה או מאגר מים לחירום הם מאגרים בהם יש רגישות גבוהה להיווצרות זיהומים ובמקרים אלה, יש לבצע תהליך של חיטוי מאגרי מים בבית משותף, על מנת להבטיח את בטיחות השימוש במים.

כיצד מבוצע החיטוי?

חיטוי מאגרי מים בבית משותף מבוצע על פי מתודולוגיה מקצועית ידועה מראש ובהתאם למאפייני מערכת המים במקרה הספציפי. ככלל, התהליך מתחיל בסגירת קו המים וריקון המערכת ממים. לאחר מכן נבדק המאגר בצורה יסודית על מנת לוודא שאין בו נקודות בלתי אטומות דרכן יכול לחדור זיהום למאגר. במקרה כזה מבוצע איטום וצביעה של המאגר. לאחר מכן מבוצעת שטיפה של המאגר בלחץ גבוה, וכן מבוצע שפשוף של דפנות המאגר באמצעות מברשות בעלות סיבים קשיחים.

לבסוף, מיושם חומר חיטוי באמצעות מהילתו במים ומילוי המאגר בתערובת החיטוי. המאגר נותר כך לפרק זמן מוגדר מראש על מנת לוודא כי כל המשקעים והזיהומים מתמוססים ומתפרקים, ולאחר מכן מבוצעת שטיפה יסודית של המאגר. לבסוף מבוצעת בדיקת איכות המים על מנת לוודא שלא נותרו  שאריות חומרי חיטוי או זיהום. במסגרת שירות חיטוי מאגרי מים בבית משותף מבוצע תהליך זה בווריאציות שונות ובאמצעות חומרי חיטוי שונים בהתאם למקרה.

אחד המקרים הקלאסיים של מאגר מים בבניין הוא מאגר מים המשמש את דיירי הבניין בשעת חירום. מאגר כזה אפשר למצוא בעיקר בבניינים הממוקמים לאורך קווי עימות, אך לא רק. כמו כן, אלו הם לא מאגרי המים היחידים שאפשר למצוא בבניינים משותפים, ולמעשה גם דודי שמש הם מאגרים כאלה. מאגרים נוספים יכולים להיות מאגרים להסקה, ללחץ מים לקומות הגבוהות, להשקיה וכדומה. בכל מקרה, הן כאשר מתגלה זיהום במאגרים אלה והן באופן שוטף, חשוב לבצע חיטוי של המאגרים השונים ואת זה ניתן לעשות באמצעות שירות חיטוי מאגרי מים בבניין.

מהו חיטוי מאגרי מים בבניין?

בניינים הם מבנים שבהם יכולים להיות ממוקמות מספר יחידות דיור שכל אחת מהן מתנהלת בנפרד, ואין קשר בין היחידות השונות. יחד עם זאת, בבניינים גדולים, נמצא בדרך כלל גם מערכות משותפות המשרתות את כלל יחידות הדיור, ובהן גם מערכות מים שכוללות מאגרי מים. כך למשל, מערכת ההסקה, מערכת מים לשעת חירום או מערכת מים ליצירת לחץ גבוה לקומות הגבוהות. במקרים אלה, חשוב מאוד להבטיח את איכות המים במערכת, ובכלל זה לוודא שהמים העומדים במאגרים אינם מזוהמים.

דברים אלה נכונים באופן שגרתי ונכונים שבעתיים כאשר קיים חשש לזיהום המים, או לאחר שנתגלה זיהום, וקיים חשש לשקיעתו במאגרי המים, על אף שבברזים כבר זורמים מים איכותיים. חיטוי מאגרי מים בבניין הוא שירות המוצע לבנייני מגורים, בנייני משרדים ובניינים אחרים, במסגרתו מבוצע חיטוי שגרתי של מאגרי המים על מנת לשמור על בטיחות השימוש במים באופן שוטף, וכן מסופק שירות חירום לאחר גילוי זיהום במים או בעקבות חשש לזיהום כזה.

מי מבצע חיטוי מאגרי מים בבניין?

חיטוי מאגרי מים בבניין הוא שירות המוצע על ידי חברות מים ועל ידי אנשי מקצוע בעלי הסמכה ייעודית לחיטוי מאגרי מים. חיטוי זה הוא תהליך המורכב ממספר שלבים, ודורש ידע מקצועי על מנת להבטיח שהמים יהיו באיכות המתאימה, וכי המאגר נמצא במצב תקין שימנע היווצרות של זיהום בעתיד. כך למשל, במסגרת התהליך יש לבדוק את המאגר ואת מצב הדפנות הפנימיות שלו, לבצע איטום בנקודות מהן עלול לחדור זיהום למאגר ולנקות את הדפנות עם מברשות בעלות סיבים קשיחים.

מרכיב חשוב בתהליך של חיטוי מאגרי מים בבניין הוא יישום חומר החיטוי, ובהיבט זה חשוב לוודא שנעשה שימוש בחומר החיטוי המתאים ובמינון המתאים על פי מאפייני המערכת וסוג הזיהום. לבסוף, יש לבצע שטיפה יסודית של המערכת והמאגרים על מנת לוודא שלא נותרו  שאריות זיהום וחומר חיטוי.

אם אתם מתגוררים בבניין משותף ומתעורר אצלכם חשש להיווצרות זיהום באחד ממאגרי המים בבניין, חשוב להזמין איש מקצוע מוסמך המציע את השירות של חיטוי מאגרי מים בבניין, ולהבטיח את בטיחות השימוש במים על ידי דיירי הבניין.

חיטוי מאגרי מים בבניין

אם אתם מתגוררים בבית משותף, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בעל הסמכה בתחום של חיטוי מאגרי מים בבית משותף על מנת לבדוק כיצד תוכלו להבטיח את איכות המים במאגרי המים בבניין, ומה עליכם לעשות במקרה שנתגלה זיהום באחד המאגרים הללו .

חיטוי מאגרי מים בבית משותף

אם יש לכם מאגרי מים, מכל סוג שהוא, בבניין בו אתם מתגוררים, ועולה בכם החשש להיווצרות זיהום במאגרים אלה, באופן שמסכן את השימוש במים, שירות חיטוי מאגרי מים בבניין משותף הוא השירות לו אתם זקוקים, ותוכלו להזמין אותו מאנשי מקצוע מוסמכים ומורשים לחיטוי מאגרי וקווי מים.

חיטוי מאגרי מים בבניין משותף

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!