בדיקת איכות מים ביתית מחיר

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

בואו נחשוב על זה לרגע. בכל יום אנחנו מכניסים חומרים, מאכלים ונוזלים אל גופנו, כשכל אחד מהם יכול לגרום לנו נזק בריאותי מיידי ואף לסכן את חיינו. ובכל זאת, אנחנו חיים בתוך עולם עם מוסכמות ואחת המוסכמות הללו היא שהמים אותם אנו שותים מכל מקור מי שתייה, הם מים שעל איכותם יש בקרה קבועה. בדיקת איכות מים היא פרוצדורה שמבוצעת בכל יום, כמה פעמים ביום בכל מערכת מים שהמים בתוכה באים במגע עם בני אדם. מהי בדיקה זו ובמה חשיבותה? על כך בשורות הבאות.

מתי מבוצעת בדיקת איכות מים?

בדיקת איכות מים היא בדיקה שגרתית המבוצעת באינספור מנגנוני מים המיועדים לשימושם של בני האדם: בריכות, מאגרי מים בתעשייה, צנרת מים, משאבות מים, ג'קוזי, סאונה, מי ברז, מערכות לעיבוד מים (מי שופכין ומי קולחין) וכדומה. במערכות אלה ישנן פרוצדורות קבועות המגדירות מהן הבדיקות שיש לבצע בכדי לוודא את איכות המים וכל כמה זמן יש לבצע אותן. בדיקות אלה נועדו לבחון את איכות המים מכל היבט אפשרי, לרבות נוכחות של זיהומים בקטריאליים, נוכחות של מתכות, נוכחות של חומרים כימיים, נוכחות של מזהמים גרגריים וכדומה.

תדירות וסוג הבדיקה נקבעים גם בהתאם לרגישות של מערכת המים. כך למשל, כאשר מדובר בבדיקת איכות מים בבריכת שחייה, החשש המרכזי הוא סביב התפתחות של זיהום בקטריאלי שיכול לסכן את הרוחצים בבריכה, ולכן הבדיקות שיערכו בתדירות הגבוהה ביותר תהיינה בדיקות ביולוגיות לזיהוי מזהמים בקטריאליים במים. כמו כן, ישנו חשש להרעלה בגין מינון גבוה מדי של כלור במים, ולכן גם בדיקת איכות מים חייבת להתבצע לפני הליך חיטוי צנרת מים ואחרי תהליך חיטוי צנרת מים וחיטוי מאגרי מים שנועד לבדוק את רמת הכלור במים תתבצע אף היא בתדירות גבוהה בבריכת שחייה.

בדיקת איכות מערכות מים

כאמור, מערכות מים שונות עשויות לדרוש מדיניות שונה של בדיקות איכות מים, אך מעבר למדיניות זו, בדיקת איכות מים צריכה להתבצע גם בכל מקרה בו עולה חשש לזיהום במים. חשש כזה יכול להתעורר לאחר שינוי גוון המים, נוכחות של טעם לוואי במים או הגברת רמת התחלואה בקרב המשתמשים במים. במקרים אלה יש לבצע בדיקה מקיפה של איכות המים על מנת לזהות את מקורה ולטפל בזיהום.

בדיקת איכות מים בתום תהליך חיטוי

בדיקת איכות מים היא פרוצדורה שחייבים לבצע אותה גם בתום מהלך של חיטוי מערכת מים. כך למשל, חיטוי מאגר מים במפעל לייצור משקאות, או חיטוי צנרת מים בבית שזיהום חדר אל מערכת המים שלו. במקרים אלה מבוצע תהליך של חיטוי מערכת המים באמצעות חומרי חיטוי כמו כלור או אוזון, ולאחר סיום תהליך החיטוי חשוב מאוד לוודא שא' לא נותרו שיירים מהזיהום עצמו וב' לא נותרו שיירים מחומר החיטוי שגם הוא יכול לסכן את חיי המשתמשים במים. בכדי לוודא זאת, מבצעים בדיקת איכות מים לנוכחות של גורמים זרים במים ועל פי הצורך מבצעים שטיפות חוזרות או אפילו חיטוי חוזר עד לקבל מים באיכות הנדרשת.

מי מבצע את הבדיקות?

בדיקת איכות מים יכולה להתבצע על ידי אנשי תחזוקה האחראים על מערכת המים, כמו למשל מציל בבריכת שחייה או איש קו ייצור במפעל לייצור מזון ומשקאות. יחד עם זאת, ישנם מנגנונים הכפופים להוראות חוקים שונים ובחוקים אלה מוגדרים לא רק סוגי הבדיקות ותדירות ביצוען אלא גם גורמים אחראים לביצוע הבדיקות. במקרים אלה יידרשו אנשי מקצוע מוסמכים ומורשים לביצוע בדיקת איכות מים, שגם יוכלו לתת את תוצאות הבדיקות במסגרת דו"ח רשמי קביל משפטית.

בדיקת איכות מים ביתית

כולנו רוצים לגור בבית בטוח ולהיות רגועים שכל המערכות שלנו תקינות. אחת המערכות אשר נמצאת בשימוש יום יומי היא מערכת המים שלנו. המים עוברים מהמאגרים אל הצנרת הביתית ובשלבים שונים האיכות שלהם עלולה להיפגע.

בדיקת איכות מים ביתית יכולה להתבצע על פי בקשתנו והיא יכולה לעלות על מפגעים שונים. התוצאות יכולות להרגיע אותנו, אם הן טובות ומצביעות על איכות העומדת בתקן. התוצאות גם יכולות להצביע על בעיה ולהפנות אותנו לגורמים המתאימים לטיפול.

שתיית מי ברז

על אף שאנחנו רואים פרסומות רבות לצריכת מים מינרליים, ההמלצה של משרד הבריאות היא לשתות מי ברז, בכל מקום. מקורות מי השתייה בישראל נחלקים לשאיבת מי תהום, מים עיליים ומי ים. כל מקור יכול להיות חשוף לזיהום ולמזיקים שונים. כמובן, כל מקור עובר בדיקות באופן קבוע ובמידה ונמצאה בעיה, היא צריכה להיות מטופלת בהקדם.

הבעיה היא שלא רק המקור של המים עלול להיות מזוהם. במידה וזיהום בקטריאלי נכנס אל הצנרת האזורית או הביתית, הוא עלול לגרום לנזק ארוך טווח. הדרך לטפל במצב זה היא לבצע חיטוי של הצינורות שלנו.

בדיקת איכות מים ביתית

במקרה שאנחנו חוששים מאיכות המים בבית שלנו, אנחנו יכולים לבצע בדיקת איכות מים ביתית. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים היום לרכוש בדיקה ביתית ולקבל תוצאות ראשוניות תוך דקות ספורות. הבדיקה אמנם לא תקפה מבחינת התפיסה של משרד הבריאות, אך היא מהווה אינדיקציה לבעיה.

הבדיקה אינה יקרה ובמיוחד בהשוואה לשתיית מים שאינם ראויים לבני אדם. במידה והתוצאות שלה מצביעות על גורם שצריך לעורר חשד או אם אנחנו עדיין מרגישים חוסר ביטחון במים שלנו, נוכל לפנות למעבדה מורשית.

בדיקה על ידי מעבדה מורשית

על מנת לקבל תוצאות שנוכל להעביר לגורמים הבאים בתור, נצטרך לפנות אל מעבדה שמוכרת על ידי משרד הבריאות. המעבדה צריכה לבצע את הבדיקה שהיא נדרשה לה כאשר היא תוכל לאתר נוכחות של בקטריות, חיידקים, ברזל, נחושת או עופרת וחומרים כימיים כמו כלור.

במידה ונמצאה נוכחות של חומרים באופן שאינו תקין עלינו לבדוק מה גורם לבעיה. המקור של המים יכול להיות בעייתי ובמקרה כזה יש צורך להפסיק לצרוך את המים עד לקבלת אישור לצרוך אותם. כמו כן, יש ליידע את התושבים בסביבה בכך שישנה בעיית מים. במקרה והבעיה היא בצנרת הביתית או זו שמובילה את המים מהמאגרים, יש לבצע חיטוי.

ביצוע חיטוי של מערכת המים

פעולת החיטוי יכולה להתבצע לאחר שבדיקת איכות המים עלתה על נוכחות של ממצאים מדאיגים. החיטוי יכול להתבצע במערכות של בתים שסיימו את הבניה, בעקבות זיהוי מפגע שמקורו במאגרי המים, לאחר שיפוץ ובמידה ובדיקות המעבדה העלו ממצאים מדאיגים.

למעשה, ישנן שתי פעולות שיש לבצע במידה והמים מזוהמים. האחת היא לטפל בזיהום עצמו ולמנוע ממנו לחזור. השנייה היא לוודא כי גם הצנרת הפרטית שלנו נקייה. מזהמים שונים עלולים להיכנס לתוך הצנרת ולהמשיך להתפתח בתוכה כך שאם היא לא תטופל נמשיך לצרוך מים באיכות נמוכה.

להתייעץ ולטפל בבעיה עם חברה מקצועית

בכל מה שנוגע למי השתייה שלנו, רבים מאיתנו לא יודעים כיצד אנחנו יכולים לשפר את המצב. חברת ימית חיטוי מים עומדת לרשותנו לאורך כל הדרך ותשמח ללוות אותנו ולדאוג למים. החברה תוכל לכוון אותנו לבצע את הבדיקות המתאימות ותציע פתרון יעיל שמתאים לבעיה שהתגלתה (במידה וזו התגלתה). לחברה אנשי מקצוע מוסמכים שיוכלו לבצע עבודות חיטוי מים במאגרים, מבנים ובבניינים משותפים.

בדיקת איכות מים
אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!