איכות מי השתיה בישראל

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

הפרסומות המתמידות לצריכת מים מינרליים יכולות להעלות אצלנו את השאלה הנוגעת לאיכות מי השתיה. במדינת ישראל ישנו סטנדרט שנקבע על ידי משרד הבריאות וניטור שמתבצע באופן קבוע. מקורות מי השתיה נחלקים לאלו הנשאבים מן התהום, מקורות עיליים ומי ים. על כל מקור שתיה ישנם גורמים שאחראיים לבדוק כי הם תקינים.

על אף שהסטנדרט נקבע, עדיין אנחנו מוצאים לא פעם מזהמים במי השתיה. הסיבות לכך יכולות להיות נעוצות בכל שלב בדרך. זיהום של מאגר המים יכול לפגוע בהם, זיהום מקומי ולבסוף, גם מערכות בתוך הבית יכולות להיות מזוהמות.

חשיפת מי השתייה למזהמים

מקורות מי השתייה שלנו אינם סגורים והם חשופים למזהמים שונים. מי התהום עלולים להיות מושפעים מתוצרי דלק, שפכים, חומרי דישון ובמקומות מסוימים עם עשויים להיות חשופים למזהמים תעשייתיים. מי הים עלולים להיות מושפעים משפכים אשר מוזרמים לים וגם לתוצרי הדלק.

על פי משרד הבריאות, איכות מי השתיה בישראל ראויה מכל מקור וכל רשות וגורם אחראיים לשמור שכך יהיה. עם זאת, רובנו רוצים לוודא שהמים שאנו צורכים אכן ראויים לשתייה ולשם כך אנו יכולים להזמין בדיקה שתבחן נוכחות של חומרים כימיים ושל בקטריות.

ניטור מתמיד של מי השתייה

כל מקורות המים נמצאים תחת ביקורת קבועה. במקרה והרשות האחראית מגלה כי ישנם מפגעים במים, היא תטפל בהם בהקדם. עם זאת, עלולה להיות בעיה במקרה והפתוגן או החומר הכימי נכנס אל מערכת המים הפרטית שלנו.

בתהליך הניקוי יש צורך לדאוג לבצע חיטוי של כל המערכת. כלומר, לא מספיק לחטא את המאגר, אלא חשוב לבדוק שגם המים אצלנו בבית יהיו איכותיים. אנחנו יכולים לוודא בעצמנו מה מצב איכות המים ולבצע בדיקות ביתיות או לפנות לחברה מקצועית שתבצע אותה עבורנו.

בעיות אצלנו בצנרת

גם אם איכות מי השתיה בישראל גבוהה והגורמים האחראיים דואגים לנו, לפעמים ישנה בעיה בצנרת הביתית. הסיבות לכך יכולות להיות של מערכת ישנה שלא טופלה זמן רב או פתוגנים שטופלו במאגרים אך לא לאורך כל שרשרת ההובלה.

כדי להגן על עצמנו ולהבטיח מים נקיים, אנחנו יכולים לשים מסננים בבית. פתרון זה יכול להיות טוב במידה ואנחנו דואגים למערכת טובה ומבצעים בדיקות ועבודות תחזוקה על פי הצורך. במידה ואנחנו בוחרים בפתרון זול ולא מחליפים את המסננים, אנחנו עלולים לגרום לבעיה גדולה יותר. מסנן שלא מוחלף עלול לצבור גורמים מזיקים ומזהמים ולפגוע בבריאות שלנו.

לשמור על איכות מי השתיה בישראל

שמירה על איכות מי השתיה בישראל היא משימה של כולנו. האחראיים על המאגרים והגורמים שמבצעים ניטור חייבים לבצע בדיקות מדי יום ולהתריע על כל בעיה במהירות. גורמים כמו מפעלים חייבים לפעול על פי חוק ולפנות את הפסולת בצורה מסודרת וגם כן להתריע במקרה של תקלה. כל אלו הם גורמים שאנחנו, הצרכנים, לא יכולים לשלוט בהם.

אנחנו יכולים להקפיד לשמור על איכות המים שלנו על ידי ביצוע בדיקה. אנחנו יכולים להשתמש בבדיקה ביתית במקרה ועולה אצלנו חשד שהמים לא איכותיים (אם הם מריחים מוזר, הטעם שלהם השתנה או שהצבע עכור). עלינו להקפיד לשמור היטב על המסננים הביתיים, אם יש לנו ולבצע חיטוי של מערכת המים במידה ויש צורך בכך.

לפנות לחברה מקצועית

חברת ימית חיטוי מים מבצעת טיפול יסודי במערכות. החברה יודעת לתת מענה לטיפול במאגרים בצורה שתטפל בכל מערכת ההובלה ותבטיח לנו מים נקיים. במידה ואיכות המים שלנו אינה עומדת בסטנדרטים הנדרשים, נרצה לפנות לחברה ולבקש ממנה לבצע טיפול וניקוי, בהתאם להמלצותיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!