איטום מאגרי מים

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

מאגרי מים משמשים אותנו בדרך כלל לטובת שימושים של בני אדם, קרי שתייה, רחצה וניקיון. בהתאם לכך, ישנה חשיבות מכרעת לאיכות המים הנאגרים באותם מאגרים כמו גם למים שיוצאים מהם אל עבר הצרכנים הסופיים. על מנת לשמור על המים השמורים במאגרים אלה במצב בטוח וברמת איכות גבוהה יש לבצע שורה ארוכה של פרוצדורות שגרתיות, אך לא פחות מכך יש לוודא תחילה שהמאגר אטום באופן מוחלט לכל חדירה של גורם זר. חיטוי מאגרי מים הוא תחום הדורש רמה גבוהה של התמחות ולכן מבוצע על ידי גורמים מומחים בעלי הסמכה ורישוי בתחום של חיטוי מאגרי מים.

מדוע נחשב האיטום של מאגרי מים לנושא כל כך חשוב?

מים הם מקור החיים, ובלעדיהם לא היו חיים בשום פינה ביקום. יחד עם זאת, בחיבור שבין מים ויצורים חיים, מים יכולים גם לגרום ללא מעט צרות, ואנחנו בני האדם פיתחנו שורה של כלים על מנת לשלוט במים ולהשתמש בהם לטובתנו בצורה יעילה. צנרת מים היא דוגמא נהדרת לאופן בו למדנו להוביל את המים ממקום למקום בצורה בטוחה ויעילה. מאגרי מים היא דוגמא נוספת לכלי שמאפשר לנו לרכז כמויות גדולות של מים ממגוון רחב של סיבות ולטובת מגוון רחב של מטרות.

אחרי שאמרנו את זה, בשני הכלים החשובים הללו, הן צנרת והן מאגרי מים, מרכיב מפתח ביכולת שלנו לעשות שימוש יעיל במים הוא מרכיב האיטום. צנרת לא אטומה יכולה להוביל לנזקים גדולים ולפגיעה באיכות החיים שלנו ובאיכות המים עצמם. גם כאשר מדובר במאגרי מים, איטום לקוי של מאגר המים יכול לגרום מצד אחד לבריחת מים מהמאגר החוצה באופן שפוגע בסביבה שבה ממוקם המאגר, לעיתים בצורה פטאלית, וכן מצד שני לחדירת מזהמים אל המאגר באופן שפוגע ברמת האיכות והבטיחות של המים השמורים במאגר.

מאגר מים או צנרת מים שלא עברה הליך חיטוי צנרת מים שאינו אטום יכול להפוך למלכודת תברואתית ואף למלכודת מוות לכל המשתמשים במים . אל המאגר יכולים לחדור זיהומים בקטריאליים, זיהומים כימיים או זיהומים מתכתיים, והם יכולים לחדור דרך חרכים וסדקים כל כך קטנים שהעין האנושית כלל לא יכולה להבחין בהם. אלו יכולים להיות חרכים באזורי חיבור של צנרת ומערכת ניקוז ומילוי ואלו יכולים להיות חרכים וסדקים במעטפת המבנית של המאגר. בכל מקרה, כל אחד מאלה פוגע ברמת האיטום של מאגר המים ובהתאם לכך גם ברמת הבטיחות בשימוש בו.

כיום קיימות שורה של פרוצדורות שגרתיות המיועדות להבטיח שגם במקרה כזה, נוכל לזהות בהקדם את קיומו של הזיהום ולהתמודד איתו ביעילות, אך רק איטום מאגרי מים בצורה אפקטיבית יוכל למנוע מלכתחילה את הצורך בהתמודדות זו, ומכאן חשיבותו של נושא זה.

כיצד מבוצע איטום מאגרי מים?

איטום מאגרי מים היא פרוצדורה מקצועית המבוצעת על ידי גורמים מקצועיים בעלי הסמכה ורישוי בתחום של חיטוי מאגרי מים. למעשה, כחלק מכל תהליך חיטוי של מאגרי מים, נבחן גם האיטום של מאגר המים על מנת לוודא כי לא קיימת חדירה של גורמים מזהמים ולא קיים מגע לא רצוי בין החלל הפנימי של המאגר ובין החלל החיצוני לו.

תהליך האיטום מתחיל בבחינה יסודית של המאגר באמצעות בדיקה ויזואלית וידנית, וכן תוך הסתייעות באמצעים טכנולוגיים המיועדים לזהות סימפטומים של פגיעה ברמת האיטום – לחות גבוהה מדי באזורים מסוימים בסביבת המאגר למשל. לאחר סיום הבדיקה מבוצע איטום של כל הנקודות בהן קיים חשד לליקויים באיטום. כאמור, את התהליך חשוב לבצע בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום של איטום מאגרי מים ולבטח לא באופן עצמאי.

טיהור מים
אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!