ניקוי מאגרי מים

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

מתוך כלל האלמנטים המרכיבים את מערכות המים הנמצאות בשימוש בני האדם, מאגרי מים הם כנראה האלמנטים הרגישים ביותר להיווצרות מוקדים של זיהום, ועל כן מהווים גם את היעד מספר אחת לתהליכי ניקוי וחיטוי. ניקוי מאגרי מים הוא תהליך מקצועי שחייב להתבצע על ידי גורם מקצועי בעל הסמכה רשמית בתחום של חיטוי מאגרי מים, ובכל מקרה לא מומלץ לבצע את תהליך הניקוי והחיטוי באופן עצמאי. בשורות הבאות נסביר מדוע.

באילו מערכות מים קיימים מאגרי מים?

בכל מערכת מים אפשר למצוא אלמנטים שמיועדים להזרים את המים באמצעות חלקי צנרת. במערכות מים רבות, אפשר למצוא גם אלמנטים שמיועדים לאגור את המים, בין בנקודת ההתחלה ובין בנקודות שונות לאורך תהליך זרימת המים. כך למשל, במערכת המים הביתית לא קיימים בדרך כלל מאגרים מעבר למאגר העירוני ממנו מוזרמים המים לבתים. במפעלי מזון ומשקאות ניתן למצוא מאגרי מים המשמשים בתחנות שונות של קו הייצור. גם במרחב הביתי אפשר למצוא מערכות מים שבהן נעשה שימוש במאגרים, כמו למשל מאגרי מים לשעת חירום, מאגרי מים של מערכות חימום והסקה, מערכות מים של מנגנוני לחץ מים בבניינים גבוהים וכדומה. אפילו בתוך הבית ישנם מאגרי מים שאולי אתם כלל לא מודעים להם, אבל בבר המים הביתי שלכם יש מאגר מים קרים ומאגר מים חמים, וכך גם במקרר בעל קיוסק מים וקרח.

ממה נובעת הרגישות של מאגרי מים?

זיהום של מים יכול להתרחש בכל מערכת מים ולכן חשוב לבצע חיטוי צנרת מים, בין שמדובר במערכת מים זורמים ובין שבמערכת מים עומדים. יחד עם זאת, כאשר המים עומדים קל יותר לזיהום להתקבע בתוך המערכת כמשקע הנצמד לדפנות המערכת. במצב זה, במידה ומדובר בזיהום חיידקי יכול הזיהום ללכת ולהתפשט במערכת כולה, ובמידה ומדובר בזיהום אחר, יכול הזיהום להשפיע על המים במערכת לאורך זמן תוך שהוא צמוד היטב לדפנות המערכת.

ניקוי מאגרי מים

מאגרי מים הם בדיוק הרכיבים בכל מערכת מים, בהם נשמרים המים העומדים במערכת. ישנם מאגרים בהם המים יכולים לעמוד למשך שעות ספורות, ומאגרים אחרים יכולים להכיל מים עומדים למשך חודשים ושנים. בכל מקרה, עצם עמידת המים מאפשרת לזיהומים שונים להתפתח בתוך המים ומכאן נובעת הרגישות של מאגרי מים לזיהומים שונים. זאת גם הסיבה לכך שהפרקטיקה של ניקוי מאגרי מים היא פרקטיקה שגורה ומקובלת מאוד בענף המזון והמשקאות ולא פחות מכך גם בתחום הבנייה והמגורים.

כיצד מבוצע ניקוי מאגרי מים?

כעת, אחרי שהבנו אילו מאגרי מים אנחנו עשויים לבנות בסביבת המגורים שלנו ואחרי שהבנו מדוע מאגרים אלה הם רגישים יותר להצטברות משקעים של זיהום וסיכון המשתמשים במים, נוכל להתמקד באופן בו ניתן לנקות אותם ולהעביר אותם חיטוי יסודי. נתחיל בכך שכל הנושא של ניקוי מאגרי מים הוא נושא מקצועי, הדורש התמחות מקצועית ובמקרים רבים גם הסמכה מקצועית ורישוי. הסיבה לכך היא שניקוי מאגרי מים חיטוי מאגרי מים הוא לא תהליך של "העברת סמרטוט" או של שפשוף עם סקוטש. המדובר בתהליך מקצועי שבו נעשה שימוש בחומרי חיטוי ובמתודולוגיות חיטוי שמיועדות להבטיח ניקיון מוחלט ומלא של מאגר המים. כאשר אנו מזמינים איש מקצוע שיבצע עבורנו את הניקוי, אנחנו רוצים להיות בטוחים שמרגע שאיש המקצוע עוזב אותנו, מאגר המים שלנו מחוטא ונקי לחלוטין, ולשם כך יש לעשות שימוש בחומרים חזקים ובטכניקות מקצועיות.

תהליך הניקוי עצמו מתחיל בבדיקת המאגר כולו, בדיקת שלמותו ורמת האיטום שלו וביצוע תיקוני איטום, במידה וכאלה קיימים. לאחר מכן מבוצע ניקוי מכאני של דפנות המאגר, ולשם כך ניתן לעשות שימוש במגוון כלים, החל ממשטחי ניקוי ידניים רכים, דרך מכונות ניקוי וכלה במברשות בעלות סיבי מתכת לניקוי עמוק ויסודי. לאחר שטיפה של כל הלכלוך הראשוני שהוסר, מבצע איש המקצוע חיטוי של המאגר באמצעות הזרמה של חומר חיטוי ספציפי, במינון ספציפי ולמשך פרק זמן מדויק על פי שיקול דעתו המקצועי.

אלו הם בדיוק השלבים בהם באה לידי ביטוי הסמכתו המקצועית של איש המקצוע, שכן חשוב להבין שהחומרים באמצעותם מבוצע הניקוי הם חומרים מסוכנים שיכולים גם להרוג. על איש המקצוע לדעת בדיוק באיזה חומר חיטוי להשתמש, ובאיזה מינון להשתמש בו על מנת להשיג חיטוי מלא של מאגר המים מבלי לסכן את המשתמשים בו.

בסופו של תהליך ניקוי מאגרי מים, מבוצעת שטיפה יסודית של המאגר על מנת לשטוף שיירי זיהום שאולי נותרו צפים במים ושיירי חומר חיטוי שאולי עוד מפוזרים במערכת. גם שטיפה זו צריכה להתבצע בצורה מקצועית על פי מתודולוגיית שטיפה מקצועית, ולאחריה גם יש לבצע בדיקה של איכות המים על מנת לוודא שהכל תקין וניתן להשתמש במאגר באופן חופשי.

אם עולה אצלכם החשש להיווצרות זיהום במאגר מים בו אתם משתמשים או שהגיע המועד לבצע חיטוי תקופתי של המאגר, תוכלו להזמין שירות ניקוי מאגרי מים ובלבד שתוודאו שאתם מזמינים אותו מגורם מקצועי בעל הסמכה ורישוי מתאימים.

חיטוי מים משרד הבריאות

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!