חיטוי מערכות מים

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

 

מים הם לכאורה חומר טהור ונקי ולכן לא ברור מדוע נדרש בכלל חיטוי מערכות מים, אלא שמים הם לא באמת נקיים ובטח לא טהורים כפי שהם נראים לעין. מים יכולים להכיל כמויות גדולות של מזהמים, משקעים מסוכנים לבריאות ואפילו רעלים, ולכן חשוב לוודא שהמערכות דרכן זורמים ומעובדים המים אינן צוברות את המזהמים והמשקעים הללו, באופן שיוצר מעגל אינסופי של זיהום.

 

מדוע צריך לחטא מערכות מים?

מערכות מים הוא מונח גג לכל מערכת שבתוכה זורמים או עומדים מים לכל מטרה. בריכת שחייה, בר מים ביתי, מכונת סודה, צנרת ביתית, מיכל מים במפעל ייצור משקאות ואפילו מכונת קפה הן כולן מערכות מים, בתוכן זורמים או עומדים מים בכל עת. המים עצמם, על אף שהם נראים לנו נקיים, שקופים וצלולים, יכולים להכיל בתוכם שורה ארוכה של מזהמים כדוגמת משקעי מתכת כבדה, גרגרי חול ועפר, חיידקים ווירוסים. גורמים מזהמים אלה נמצאים במים אמנם בכמויות מזעריות במיוחד, אך כאשר הם זורמים ועומדים בתוך מערכת מים כלשהי, הם נוטים להצטבר על דפנות המערכת, בין אם מדובר בצינור, במאגר או במערכת חשמלית לעיבוד מים. הצטברות זו של גורמים מזהמים יכולה להוביל לפגיעה באיכות המים ולפגיעה בצרכן הסופי שלה, בין שמדובר בגידול חקלאי, בין שמדובר בשחיין בבריכה ובין שמדובר באדם המכין לעצמו כוס קפה או שותה מים קרים. מהסיבה הזאת חשוב לבצע חיטוי מערכות מים כמו חיטוי וניקוי מאגרי מים לכל מערכת שמובילה מים או עובדת עם מים, ואשר השימוש במים הללו יכול לגרום לפגיעה בצרכן הסופי.

 

הם החיטוי מבוצע באותה צורה לכל מערכות המים?

התשובה היא לחלוטין לא, אם כי תהליך החיטוי תמיד מבוסס על אותם העקרונות. בתהליך החיטוי חשוב תחילה לבדוק את מערכת המים עצמה, ולזהות נקודות בהן אין אטימה מספקת של המערכת באופן שיכול לגרום לחדירה של גורמים מזהמים או להצטברות של גורמים כאלה למשל בחיבורים בין צינורות. לאחר איטום הרמטי של כלל רכיבי המערכת, מתחיל תהליך החיטוי במהלכו נעשה שימוש בהזרמת מים בלחץ גבוה, שימוש בקיטור או מים רותחים, יישום חומרי חיטוי מהולים במים וכן שימוש בחומרים להמסת שכבות משקעים שהצטברו. לבסוף, ישנה חשיבות רבה בשטיפה יסודית של מערכת המים על מנת לוודא שלא נותרו בהם גורמים מזהמים ושאריות של חומרי החיטוי, וכי המים היוצאים מן המערכת הם מים באיכות גבוהה ומטוהרים.

 

חיטוי מערכות מים זה לא רק הזרמת חומר חיטוי ושטיפה. בתהליך החיטוי חשוב גם לבדוק את הגורמים שיכולים להגביר את רמת הזיהום במערכת ולתקן אותם, חשוב לבחור נכון את חומר החיטוי המתאים ואת המינון המתאים, חשוב לבצע את החיטוי בצורה הנכונה ולפרקי הזמן הנכונים על מנת להשיג חיטוי מלא וחשוב לבסוף גם לנקות את המערכת מכל שאריות של חומר חיטוי.

חיטוי מערכות מים

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!