איכות המים בישראל

המחירים שלנו הכי טובים שתוכלו למצוא! תבדקו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

איכות המים בישראל הוא נושא שצף מעת לעת לכותרות, לפעמים על רקע של שינויי אקלים ולפעמים באמצעות גורמים מסחריים בעלי אינטרס. אבל האם יש משהו שאפשר לומר על איכות המים במדינת ישראל, שיבסס אמת אחד ויחידה בעניין? ובכן, זה מה שננסה לעשות בשורות הבאות.

איכות המים כגובה מפלס הכנרת?

בואו נשים את הדברים כבר עכשיו על השולחן: ישראל היא מדינה שחיה על קצה המדבר, וככזאת מבוססת על תרבות של מחסור בכל הקשור למים. כולנו הרי מכירים את הסלוגנים "חבל על כל טיפה" או "ישראל מתייבשת", וכולנו מכירים את הפרסומות הבלתי פוסקות על הברז הדולף, על השכן ששוטף את הרכב עם צינור וכן הלאה. כמדינה שחיה בתרבות של מחסור במים, יש לא מעט גורמים שיודעים לנצל זאת בכדי לשחרר אמירות על איכות המים בישראל, ולהיפך.

כך למשל, אחת האמירות היותר מוכרות היא האמירה כי הכנרת הולכת ומתקרבת אל הקו האדום התחתון, שמתחתיו נוצרת פגיעה בלתי הפיכה באיכות המים שיסופקו לבתי ישראל דרך המוביל הארצי. רשויות המים הציבוריות ניצלו זאת בכדי להשיג תקציבים ולעורר מודעות בקרב הציבור, וחברות מסחריות ניצלו זאת בכדי למכור עוד ועוד בקבוקים של מי מעיינות מינרליים.

איכות המים בישראל

טכנולוגיות התפלת מים

בשנים האחרונות הצליחה מדינת ישראל לגייס לטובתה את טכנולוגיית ההתפלה ולהפוך את כל הנושא של מפלס הכנרת לבלתי רלוונטי לאיכות המים. ולבסוף, חשוב להבין את הדבר הבא: איכות המים בישראל אינה קשורה כהוא זה לגובה מפלס הכנרת הוא לשאלה האם השנה האחרונה הייתה שנת ברכה או שנת בצורת. איכות זו נקבעת על פי מתודולוגיות סדורות ומדיניות קשיחה שמיועדת להבטיח את איכות המים המקסימלית בברזים של בתי ישראל.

מהי איכות המים בישראל?

המים בישראל נחשבים למים איכותיים מאוד במיוחד במערכות מים אשר עברו חיטוי צנרת מים, ועל אף שחברת המים הישראלית אינה נוהגת לפרסם סרטונים תדמיתיים עם מי קרחונים צלולים הנמסים ישירות אל תוך כוסות המים שלנו, בפועל המים הזורמים בעורקי המים של מדינת ישראל הם מים איכותיים מאוד, בטוחים לשתייה ואפילו מכילים מספר חומרים המיועדים לשמור על בריאותנו. כך למשל, המים בישראל כוללים רמה מינימלית של מגנזיום הקשור בצורה מובהקת לבריאות הלב. רמה נמוכה מאוד של כלור אף היא משולבת במי השתייה על מנת להבטיח שהמים נקיים לחלוטין ללא חשש לזיהום חיידקי.

עד שהמים מגיעים אל ברז המטבח או האמבט שלכם, הם עוברים דרך שורה של מערכות סינון המתחילות במאגר המים של הבניין ולכן חשוב לבצע חיטוי מאגרי מים, טיהור וניקוי, סנני פחם פעיל, נורות אולטרה סגול להשמדת בקטריות ואפילו מערכות להוספת מינרלים כדוגמת סידן ומגנזיום, על מנת להעשיר את איכות המים. בשורה התחתונה, המים בישראל הם איכותיים מאוד ולבטח בטוחים לשתייה מכל ברז.

אם כך, מדוע אנו קונים מים מינרליים?

השאלה המתבקשת היא כמובן מדוע עם ישראל נוהר למרכולים ולתחנות הדלק על מנת להצטייד באינספור בקבוקי מים מינרליים ומדוע בתים רבים אחרים מתקינים בר מים שמסנן את המים מעבר למה שהם כבר מסוננים בברז. ובכן, בכדי לענות על שאלה זו בקצרה, נגיד ונאמר שתרבות זו מבוססת בעיקר על עניינים של טעם ולא על עניינים של איכות. מבחינת איכות, המים בישראל הם איכותיים מאוד ובטוחים מאוד לשימוש. יחד עם זאת, ישנם אנשים שרגישים לטעמי לוואי שעשויים להיות קיימים במי הברז. טעמים אלה יכולים להיווצר בגלל מצב הצנרת הביתית, אך אין לכך שום קשר לאיכות המים. אנשים אלה יבחרו במים מינרליים מבוקבקים או בהתקנת בר מים ביתי, הכל בכדי לסלק את טעמי הלוואי ממי השתייה שלהם.

איכות המים

על פני השטח ניראה כי מרבית האנשים אינם מודעים מהי איכות המים, איכות מי השתייה שלכם היא כל כך חשובה שאין להזניח את הנושא.

הבעיה העיקרית היא כי לציבור אין מספיק מידע לגבי איכות המים, וכן קיימת האפשרות כי לא כולם מודעים לחשיבות הקיימת במי שתייה.

המטרה העיקרית היא שכלל הציבור אשר מעוניין בכך יוכל לקבל מידע אודות איכות מי השתייה שלו, מה בעיקר קובע את איכות המים אשר זורמים לביתכם, וכן כיצד איכות המים יכול להשפיע על בריאות כל אחד מאיתנו, מכיוון שלמים יכולים לחדור חומרים מזהמים אשר יכולים לזהם את המים דבר זה יכול לפגוע בבריאות הדיירים במידה ולא יהיו מודעים לאיכות המים בביתם.

כאשר לציבור יש מידע מונגש לגבי איכות המים זה יכול להראות כי המדינה עובדת בשקיפות מול הציבור, וכך ישנה האפשרות לאמון מלא כלפי גורמים אשר אחראים למי השתייה.

חשוב להבין כי מומלץ הרבה יותר לשתות מים מהברז ולא מים מינראלים, דבר זה בנוסף יכול לחסוך לא מעט בהוצאות השגרתיות.

מדוע חשוב איכות המים?

במידה והמים לא מספיק איכותיים קיימת האפשרות כי ייעשה נזק לבריאות הצורכים אותו.

כאמור כל מקום ציבורי או פרטי אשר מחזיק במאגרי מים מחויב על פי חוק לערוך תהליך של חיטוי וניקוי המים על מנת שהמים יהיו איכותיים ככל האפשר!

במידה וכל אחד יקיים את חובותיו וידאג לערוך בדיקות מדי שנה, תוכלו להיות בטוחים כי לאן שתלכו תוכלו ליהנות ממים איכותיים.

במידה והמים אשר זורמים בצנרת אינם איכותיים זה יכול לפגוע בבריאות הצורכים אותו, דבר זה יכול להיגרם בעקבות חיידקים ומזהמים מסגים שונים אשר יכולים לחדור אל המים, בנוסף אם קיים מאגר מים מומלצת הבדיקה גם בו על מנת שתוכלו לוודא כי המים איכותיים מספיק, וכן ראויים לשתייה.

קיים הצורך להבין את חשיבות הדבר, שכן מים הינו מצרך שאי אפשר בלעדיו בשום אופן, המים משרתים אותנו לצרכים הכי בסיסיים שלנו וכן הם מאוד בריאים עבור כולם! לכן, ללא המים נהיה בבעיה, אך עם זאת במידה וקיים חשש כי חדרו מזהמים למים קיים הצורך באופן מיידי להפסיק להשתמש במים המגיעים מהצנרת, וכן לטפל בנושא באופן מיידי בכדי שתוכלו לחזור להשתמש במים בבטחה.

חשוב לשמר את איכות המים!

כיום, חשוב מאוד לשמר את איכות המים על מנת שנוכל להיות בטוחים כי אכן המים שאנו שותים מהברז הינם מים איכותיים, וכן אינם יכולים לגרום לנזק בריאותי חמור.

משרד הבריאות הוא הגוף העיקרי אשר אחראי לאיכות מי השתייה בישראל, אך תחתיו כמובן יש חברות מים ועוד כאלו ואחרים אשר מחויבים לדאוג לאיכות המים בישראל, אלו כמובן יהיו במעקב של משרד הבריאות וכן ייאלצו להוציא דוחות באופן שוטף לגבי בדיקות איכות המים אשר הן מבצעות במקומות אשר נמצאים תחתיהם.

כמו כן חשוב שכל אחד אשר חשובה לו הבריאות שלו ושל כל הסובבים אותן יידע להבחין כי במבנה שלו המים אינם איכותיים וכן אינם ראויים לשתייה.

במידה ואתם מרגישים כי במים שלכם יש טעם לוואי זו יכולה להיות סיבה עיקרית כי חדר מזהם לצנרת שלכם או למאגר המים, וכן דבר זה יכול לסכן את הבריאות של כל הצורכים באותם מים מזוהמים.

על מנת לשמר את איכות המים, מומלץ לעשות בדיקות של איכות מים באופן קבוע אחת לשנה על ידי איש מקצוע המוסמך לכך, זאת בכדי שתוכלו להיות בטוחים כי המים שלכם איכותיים וראויים לשתייה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
050-9995409

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!